۱۲ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۴۵
کد خبر: 80437726
T T
۰ نفر
هنرمند معاصر: مرحوم جوادي پور سبك جديدي در هنر نقاشي ايران ايجاد كرد

تهران - هنرمند نقاش معاصر گفت: مرحوم 'محمود جوادي پور' به لحاظ بصري و تصويري در نقش و فرم كارهاي اثرگذاري خلق و سبك جديدي در هنر نقاشي ايران ايجاد كرد.

'سهیلا تمجیدی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: آثار استاد جوادی پور دارای هویت و شناسنامه دانست واین هنرمند پیشگام و برجسته، زبان هنری خاصی داشت كه این موضوع باعث می شد آثارش بدون ذكر نام نیز قابل شناسایی باشد.

به گفته وی، رد پای هنر و سبك وی را می توان در آثار هنرمندان جوان امروزی به خوبی مشاهده كرد.

تمجیدی درباره ویژگی های هنری استاد جوادی پور افزود: رنگ هایی كه در كارهای این هنرمند استفاده می شد، بسیار پخته بود و حس خاصی را به مخاطب منتقل می كرد.

این هنرمند خاطرنشان كرد: درعین اینكه تمام آثارش نگاه خاصش را به پیرامون فریاد می‌زد، نوعی سكوت خاص نیز در تابلوهایش دیده می شد كه این سكوت به ویژگی اخلاقی وی باز می گشت.

وی ، وجود پویایی در آثار هنری استاد جوادی پور را از جمله ویژگی های سبك هنری او برشمرد و اضافه كرد: این هنرمند در كارهای اخیرش به لحاظ فرم گامی فراتر برداشت و توانست به زبان جدیدی دست یابد و این سبك در آثارش به خوبی می درخشید.

تجمیدی با اشاره به اینكه با وجود آشنایی دورادور با شخصیت استاد جوادی پور آثار این هنرمند را به خوبی می شناخت، افزود:این هنرمند پیشكسوت با وجود كهولت سن همچنان به كار هنری می پرداخت و با وجود فاصله سنی، با هنرمندان جوان ارتباط خوبی داشت.

نقاش معاصر كشورمان بر لزوم معرفی و حمایت از هنرمندان پیشكسوت و صاحب سبك تاكید كرد و گفت: متاسفانه در هنرهای تجسمی ،استفاده از 'ایسم'ها برای سبك های هنری و هنرمندان بسیار رواج دارد و این امر باعث می شود عده ای از هنرمندان از گردونه فعالیت كنار گذاشته شوند.

به گفته این هنرمند،افراد اثرگذار بسیاری در زمان حاضر در عرصه تجسمی كشور فعالیت می‌كنند كه از آنها كمتر یاد می شود و كسی سراغی از آنها نمی گیرد.

تمجیدی ادامه داد: نگارخانه ها نیز امروز به صورت باندی اداره می شوند، تنها امكان برگزاری نمایشگاه به هنرمندان و افراد خاص را فراهم می كنند.به همین دلیل هنرمندان با استعداد بسیاری هستند كه پشت درهای بسته نگارخانه ها برای نمایش آثارشان می مانند.

وی گفت: برخی از این هنرمندان كارهای جدیدی در عرصه هنر انجام داده اند،اما گمنام مانده اند.

مرحوم محمود جوادی پور از پیشگامان هنرنوگرای ایران در حوزه های مختلف گرافیك، نقاشی، تصویر سازی، چاپ دستی و نیز مدرس دانشگاه تهران و هنرستان هنرهای زیبا، هفته گذشته در آلمان در گذشت.

مراسم تشییع پیكر این هنرمند فقید كه دارنده نشان درجه یك هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام بود ، فردا دوشنبه ساعت 10 از مقابل موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.

فراهنگ4**9173**1588

سرخط اخبار فرهنگ