۱۱ آذر ۱۳۹۱، ۱۹:۰۲
کد خبر: 80437230
T T
۰ نفر
ضريح جديد امام حسين (ع) ششمين ضريح حرم سيدالشهدا است

بروجرد - ضريح جديد امام حسين (ع) ششمين ضريح حرم سيد الشهدا است كه در مضجع شريف امام حسين (ع) نصب خواهد شد.

اولین ضریح امام حسین(ع) در سال 371 هجری قمری با سازه ای از چوب ساج كه با عاج فیل تزیین شده بود در مضجع شریف آن حضرت نصب شد.

به بركت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خون پاك شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی خداوند متعال دیگر بار توفیق ساخت ضریح مبارك امام حسین(ع) را نصیب شیعیان آن حضرت كرد.

در این راستا برای مشاركت در ساخت ضریح امام حسین(ع) موجی از شور و شعف و حماسه حضور در این امر از سوی مردم شریف كشورمان و دوستان و عاشقان حضرت از سرتا سرجهان برپا شد.

نكته ای كه در این مجال در كانون توجه قرار می گیرد این است كه به گواه تاریخ غالبا هزینه ساخت ضریح مطهر توسط سلاطین و پادشاهان وقت تامین می گردید، لیكن در این مقطع از تاریخ برای اولین بار مردم ایران و بهتر بگوییم محبان حضرت در سراسر گیتی هر یك به قدر بضاعت مالی و عمق ارادت خویش، در این امر مقدس شریك و سهیم شده اند.

عاشقان امام حسین(ع) با حضور باشكوه و گسترده خود در استقبال از ضریح مطهر آن حضرت از خدا می خواهند چگونه زیستن و چگونه مردن را مطابق با زندگی و مرگ معنا دار شما برگزیدگان گرامی خدا قرار دهد.

یك جوان بروجردی ذر آیین استقبال از ضریح مطهر گفت: مادرم با شنیدن ورود ضریح امام حسین (ع) بروجرد می گوید: من كه نمی توانم به زیارت امام حسین(ع) در كربلا بروم حتما باید ضریح آن حضرت را در بروجرد زیارت كنم.

' حسین كریمی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امیداوارم بتوانم مادر پیرم را در ازدحام جمعیت و خیل عاشقان امام حسین(ع) به زیارت ضریح ان حضرت ببرم.

وی اظهار داشت: از مسوولان بروجرد می خواهم كه در ساعاتی كه ضریح امام حسین(ع) در بروجرد می باشد تمهیداتی اتخاذ كنند تا سالمندان كه آرزوی زیارت این ضریح متبرك را دارند به آرزوی خود برسند و ضریح را به راحتی زیارت كنند.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد می گوید: همه تمهیدات لازم برای استقرار ضریح جدید امام حسین(ع) برای زیارت عاشقان آن حضرت در شهرستان بروجرد اندیشیده شده است.



7190

سرخط اخبار استان‌ها