۱۱ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۵۶
کد خبر: 80436961
T T
۰ نفر
مردم بروجرد با چشماني اشك بار ضريح امام حسين (ع) را در آغوش گرفتند

بروجرد - پس از روزها و ساعتها لحظه شماري و انتظار براي ديدن ضريح جديد امام حسين (ع)هم اكنون مردم بروجرد با چشماني اشك بار و دلهايي پر از شوي و ارادت ضريح جديد امام حسين (ع) را در آغوش گرفتند.

به گزارش ایرنا، سرانجام انتظار عاشقان و ارادتمندان اباعبدالله الحسین(ع) كه از نخستین ساعات امروز در ورودی شهر بروجرد انتظار زیارت ضریح مطهر سالار شهیدان را می كشیدند ، پایان یافت و اكنون این ضریح وارد میدان ورودی شهر بروجرد شده است.

مردم مؤمن و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) كه تعداد آنها به هزاران نفر می رسد با سر دادن شعارهای یا حسین ، یافاطمه یا علی (ع) ضریح امام حسین (ع) همچون نگینی ضریح امام حسین (ع) را در آغوش گرفتند.

آنچه در این استقبال بیش از هر چیز دیگر به چشم می خورد اشك هایی است كه بی اختیار برگونه ها جاری می شود ، بغض های مانده در گلو اجازه حرف زدن نمی دهد تنها اشك است كه می آید و دست ها با نوای مداحان بر سر و سینه كوبیده می شود.

بروجرد عاشورا است و بوی حسین هم اكنون فضای این شهر را عطر آگین كرده است ، مادران و پدران شهدا با در دست داشتن عكس فرزندان شهیدشان آمده تا بار دیگر در این روز خجسته با سالار شهید تجدید میثاق كنند و فریاد زنند كه راه حسین و نهضت حسین تا قیامت پابرجا خواهد بود.

با وجود فاصله بیش ازشش كیلومتری این ورودی تا مركز شهر، ارادتمندان به سید الشهدا (ع) از نقاط مختلف خود را به این مكان رساندند و همه مسیر شهر بروجرد از میدان راهنمایی تا میدان ورودی شهر مردم به استقبال آمده اند.

درمیان استقبال كنندگان مسوولان استان لرستان ازجمله نماینده ولی فقیه و امام جمعه

لرستان ائمه جمعه برخی از شهرهای اطراف بروجرد و مسوولان و امام جمعه بروجرد نیز دیده می شوند.

ضریح مطهر امام حسین (ع) امشب میهمان دلهای عاشقی است كه سالها آرزوی رفتن به كربلا را داشتند و این ضریح ملكوتی بعد از نمازصبح فردا 'یكشنبه 12 آذرماه ' پس از بدرقه مردم بروجرد به سمت شهرستان خرم آباد حركت خواهدكرد.

این ضریح جدید كه به دست هنرمندان ایرانی در شهر مقدس قم ساخته شده در راه اعزام به كربلای معلی از استانهای قم، مركزی، لرستان و خوزستان عبور و ازمرز شلمچه ازكشور خارج می شود.

542/634

سرخط اخبار استان‌ها