امر به معروف و نهي از منكر نبايد بيش از اين در جامعه ناشناخته بماند

تهران - رييس سازمان بسيج فرهنگيان با بيان اين كه هنوز درك درستي از مفهوم امر به معروف و نهي از منكر در جامعه وجود ندارد، گفت: اين فريضه الهي نبايد بيش از اين در جامعه ناشناخته بماند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ' شعبانعلی رمضانیان ' روز دوشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منكر در حوزه تعلیم و تربیت، افزود: امر به معروف و نهی از منكر عامل بقا و ماندگاری جوامع است.

وی با بیان این كه تا تربیت صحیح در جامعه صورت نگیرد آمران معروف در جامعه ساخته نمی شوند، اظهارداشت: هنوز با گذشت 30 سال از عمر جمهوری اسلامی ایران اصل امر به معروف و نهی از منكر در جامعه مهجور است و هنوز افراد زیادی بی تفاوت از كنار این فریضه الهی عبور می كنند.

رمضانیان با اشاره به معنای امر به معروف و نهی از منكر در حوزه های مختلف جامعه، گفت: یكی از كارسازترین شیوه تعامل اجتماعی ، امر به معروف و نهی از منكر است.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان با تاكید بر ضرورت تبیین عوامل امر به معروف و نهی از منكر در جامعه، افزود: همایش امر به معروف و نهی از منكر در سه محور شامل ˈامر به معروف و نهی از منكر و تعلیم و تربیتˈ، ˈ آسیب شناسی فریضه امر به معروف و نهی از منكر در حوزه تعلیم و تربیت ˈ و ˈ نقش آموزش و پرورش در توسعه و ترویج امر به معروف و نهی از منكرˈ برگزار شده است.

رمضانیان، افزود: امر به معروف و نهی از منكر نباید به مسایل خیابان و مسایلی چون پوشش زن و مرد محدود شود، بلكه باید به عنوان یك طرح جامع و فراگیر به مورد اجرا درآید و همه باید یكدیگر را مراقبت و امر به معروف كنند.

سیام(3)**7378**1478

سرخط اخبار سیاست