۳۰ مهر ۱۳۹۱، ۱۴:۴۳
کد خبر: 80380533
T T
۰ نفر
860 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه مشهد به اردوهاي راهيان نور اعزام شدند

مشهد- رييس سازمان بسيج دانش آموزي استان خراسان رضوي گفت: 860 نفر از دانش آموزان دختر مقطع دوم دبيرستان ناحيه 4 مشهد به اردوهاي راهيان نور اعزام شدند.

سرگرد پاسدار 'اصغر رجبی' روز یكشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد در قالب درس آمادگی دفاعی برای بازدید از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

وی اضافه كرد: این دانش‌آموزان با 19 دستگاه اتوبوس و همراهی دو خودروی پشتیبانی كننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آموزش و پرورش عازم مناطق جنگی دوران دفاع مقدس در جنوب كشور شدند.

وی اظهار داشت: اعزام دانش آموزان مقطع دوم دبیرستان استان خراسان رضوی در قالب درس آمادگی دفاعی به اردوهای راهیان نور از 26 مهرماه آغاز شده و تا اسفندماه سالجاری ادامه می یابد.

او گفت: در این مدت 40 هزار نفر از این دانش آموزان به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند.

وی خاطر نشان كرد: علاوه بر این تعداد 9 هزار نفر از پرسنل آموزش و پرورش و راویان دوران دفاع مقدس و روحانیون در قالب اردوهای راهیان نور به همراه دانش آموزان به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند كه با احتساب دانش آموزان این تعداد به 49 هزار نفر افزایش می یابد.

سرگرد رجبی گفت: به طور متوسط هر هفته سه گروه از استان خراسان رضوی به این اردوها اعزام می شوند.

او افزود: دانش آموزان اعزامی به اردوهای راهیان نور به مدت دو روز از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس شامل یادمانهای دهلاویه، طلائیه، هویزه، والفجر هشت، یادمان شهدای شلمچه، كربلای چهار و پنج بازدید و با رشادتهای رزمندگان اسلام و شهدا و ایثارگران در این دوران آشنا می شوند.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی خراسان رضوی گفت: طی چهار روز گذشته در قالب دو مرحله اعزام دو هزار و 400 نفر از دانش آموزان این استان از شهرستانهای مشهد، نیشابور، تایباد و باخرز به اردوهای راهیان نور اعزام شده بودند.ك/3

7490/659

سرخط اخبار استان‌ها