۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۷:۳۵
کد خبر: 83265095
T T
۰ نفر
ترسيم آينده روشن، بهترين راهكار تشويق جوانان براي فراگيري هنر است

اصفهان - ايرنا - موسيقيدان، خواننده و نوازنده پيشكسوت گفت: ترسيم آينده اي روشن و ايجاد فضاي مناسب، بهترين راهكار تشويق جوانان براي فراگيري هنر بويژه موسيقي محسوب مي شود.

محمدتقي سعيدي روز جمعه در گفت و گو با ايرنا افزود: دوستداران هنر بويژه موسيقي را بايد در همه حال تشويق و راهنمايي كرد تا استعداد آن ها در مسير درست و هدفمند شكوفا شود و چراغ هنر و موسيقي همواره روشن و پرنور باشد.
وي ادامه داد: حالات ياس و نااميدي را بايد از روحيه جوانان زدود و با تعليم درست و اصولي راهشان را براي دستيابي به موفقيت هاي هنري هموار كرد.
اين هنرمند درباره حال و احوال اين روزهاي موسيقي بخصوص موسيقي اصيل ايراني اظهارداشت: پيش تر و در زمان هاي نه چندان دور هنر و ادب از جمله ضروريات زندگي روزمره افراد به شمار مي رفت، اما هم اكنون اين شرايط تغيير كرده و اهميت به اين مقوله ها از سوي مردم كاهش يافته كه دليل اصلي آن نگاه تجاري به هنر و موسيقي است.
سعيدي خاطرنشان كرد: هنر با دل و عرفان و معرفت رابطه مستقيم دارد، بنابراين موسيقي را نبايد از مسير معرفت خارج كرد.
اين استاد موسيقي به آيين بزرگداشت استاد همايون خرم نوازنده ويولن، موسيقي دان و آهنگساز برجستهٔ ايران در دانشگاه صنعتي اصفهان اشاره كرد و افزود: برگزاري چنين برنامه هايي به آشنايي نسل جوان با قديمي ترها و بزرگان هنر كمك مي كند و معتقدم بايد شمار اين رخدادهاي فرهنگي هنري را افزايش داد.
استاد آواز موسيقي اصيل ايران برپايي اين برنامه در يك مجموعه علمي صنعتي را اثربخش و مفيد خواند و افزود: دانشگاه صنعتي اصفهان از جمله مراكز علمي معتبر ايران و بين الملل محسوب مي شود و پيشنهاد مي كنم ساير مراكز علمي اصفهان و ديگر شهرها نيز ارتباط بيشتر خود با جهان موسيقي و بزرگان هنر را آغاز كنند.
وي با قرائت 'امروز كه در دست توام مرحمتي كن، فردا كه شوم خاك چه سود اشك ندامت' مصراعي از غزل حافظ گفت: بهترين تجليل ها و تكريم ها آن هايي است كه در زمان حضور هنرمندان برگزار شود و نكوداشت و بزرگداشت در زماني كه هنرمند نزد ما نيست كمي از بار معنايي و ارزش آن مي كاهد، با اينحال باز هم مفيد و اثربخش است.
سعيدي، برگزاري بزرگداشت براي بزرگاني همچون استاد تاج اصفهاني، شهناز، اديب خوانساري، كسايي و ديگر هنرمندان و ادبا را ضروري خواند.
به گزارش ايرنا، محمدتقي سعيدي، زاده 1331 اصفهان موسيقيدان، خواننده و نوازندهٔ سنتي ايراني از شاگردان استاد جلال تاج اصفهاني، حسن كسايي و از چهره‌ هاي شاخص مكتب اصفهان به شمار مي ‌رود.
وي تا كنون اجراهاي صحنه ‌اي بسياري داشته است كه از جمله آن ‌ها مي ‌توان به اجرا در تهران با گروه تاج در سال‌ هاي 93 و 96 اشاره كرد، اين هنرمند در سال 69 به همراه حسن كسايي و جليل شهناز در تور راديوهاي بين ‌المللي اروپا به اجراي برنامه پرداخته است.
سعيدي كه از پيشكسوتان فرهنگ و هنر اصفهان و كشور محسوب مي شود تاكنون در برنامه هاي هنري مرتبط ديگري نيز حضور داشته است كه از جملهٔ آن‌ ها مي ‌توان مستند «گوشه‌هاي اصفهان» و «بوي فروردين» را نام برد.
6020/6026/

سرخط اخبار استان‌ها