۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۱۰
کد خبر: 83249182
T T
۰ نفر
15هزار تخلف صنفي در اصفهان ثبت شد

اصفهان - ايرنا - معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت : 15 هزار و 230 مورد تخلف در بازرسي هاي انجام شده در راستاي اجراي طرح نظارت بر بازار ويژه عيد نوروز از صنوف مختلف اين استان ثبت شده است.

حميدرضا خشنود روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به اينكه طرح نظارت بر بازار ويژه عيد نوروز از اول بهمن امسال آغاز شد، اظهارداشت: از ابتداي آغاز اين طرح تاكنون بيش از 25 هزار مورد بازرسي از سطح بازار انجام شده است.
وي اضافه كرد: در اين بازرسي ها 15 هزار و 230 مورد تخلف كشف و ضبط شد و 2 هزار و 300 فقره پرونده هم براي اين تخلفات صنفي تشكيل و به تعزيرات حكومتي ارسال شد.
معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بيان اينكه گرانفروشي، كم فروش و عدم درج قيمت بيشترين تخلفات صنفي است، افزود: بازرسان و كارشناسان اين سازمان در قالب 60 تيم 2 نفره با همكاري دستگاه هاي متولي در حال رصد بازار استان هستند و با متخلفان به شدت برخورد مي كنند.
به گفته خشنود طرح نظارت ويژه بر بازار شب عيد در راستاي حفظ آرامش، فراهم كردن فضاي مطمئن براي مصرف كنندگان و شناسايي مشكلات بازار و ايجاد راهكارهايي براي رفع آنها اجرايي و عملياتي شده است.
وي اضافه كرد : نظارت بر توزيع مطلوب كالاهاي اساسي و نظارت بر فروش فوق العاده واحدهاي صنفي در سطح بازار از ديگر اهداف اجراي اين طرح است.
معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان بيان كرد: طرح نظارت بر بازار ويژه عيد نوروز با سه محور استقرار نيرو در مراكز عمده خريد و فروش كالاهاي اساسي، گشت هاي مشترك با همكاري ساير دستگاه ها و گشت هاي مستقل بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام مي شود.
وي بيان كرد : مردم و گردشگران در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفي مي توانند گزارش هاي خود را از طريق سامانه 124 براي رسيدگي به سازمان صنعت ،معدن وتجارت اين استان ارائه دهند تا در كمترين زمان ممكن از سوي بازرسان اين سازمان مورد بررسي قرار گيرد.
به گفته وي، روزانه حدود يكهزار تماس تلفني با سامانه 124 در استان اصفهان گرفته مي شود و اين سامانه به صورت شبانه روزي پاسخگوي مردم است.
خشنود تصريح كرد: عرصه فعاليت بازرسان در بخش كالايي اين طرح شامل نان، لبنيات از جمله شير، ماست و پنير، البسه و پوشاك، كيف، كفش، آجيل، خشكبار، خواربار و شيريني، لبنيات، گوشت‌قرمز، گوشت ‌مرغ، ماهي، قند و شكر، روغن‌ نباتي، برنج و ميوه از جمله سيب و پرتقال است.
وي در زمينه نظارت بر واحدهاي بخش خدمات نيز اضافه كرد: عرصه نظارت و فعاليت در بخش خدماتي نيز شامل شركت‌هاي مسافرتي هوايي، زميني و دفتر فروش آنها، حمل و نقل درون‌شهري و برون شهري، اماكن تفريحي و فرهنگي، سياحتي و زيارتي، واحدهاي اقامتي، غذاخوري‌ها و رستوران هاي بين راهي، نظارت بر عملكرد انبارها و سردخانه ها، ميادين ميوه و تره‌بار است.
وي خاطرنشان كرد: نظارت بر نحوه فروش كالا، تنظيم و رصد بازار، برخورد قاطع با متخلفان، رعايت حقوق مصرف كنندگان و نظارت بر نحوه عملكرد واحدهاي صنفي همزمان با تمامي استان هاي كشور در جهت آرامش خاطر مردم از ثبات قيمت‌ها و سهولت در تأمين مايحتاج عمومي از سوي سازمان صنعت، معدن و تجارت اجرا مي شود.
به گزارش ايرنا، طرح نظارت بر بازار ويژه عيد نوروز از اول بهمن در سطح استان اصفهان آغاز شده و تا 15 فروردين سال 98 به طول مي انجامد.
سامانه تلفني 124 بطور شبانه روزي براي دريافت شكايت، انتقادات، پيشنهادات و نظارت مردمي فعال است و شهروندان مي توانند هر گونه تخلف اقتصادي در راستاي عدم درج قيمت، صدور فاكتور، تقلب، گرانفروشي را از اين طريق اعلام كنند.
حدود 250 هزار واحد صنفي در استان اصفهان فعاليت دارند.
تعداد واحدهاي صنفي مجاز در ايران بيش از 2 ميليون و غير مجاز بيش از 500 هزار واحد است كه اين ارقام نزديك به 20 برابر ميانگين جهاني است.
7150/6026/

سرخط اخبار استان‌ها