۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۲۴
کد خبر: 83245685
T T
۰ نفر

2469 فرد بازمانده از تحصيل در اصفهان شناسايي شدند

۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۲۴
کد خبر: 83245685
2469 فرد بازمانده از تحصيل در اصفهان شناسايي شدند

اصفهان-ايرنا - معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از ابتداي سال تحصيلي جاري تاكنون 2 هزار و 469 نفر فرد بازمانده از تحصيل و دانش آموز تارك تحصيل در استان شناسايي شده اند.

به گزارش ايرنا، شهين جواني شنبه شب در يكصد و سي امين جلسه شوراي آموزش و پرورش استان افزود: از اين آمار يكهزار و 752 نفر دانش آموز، تارك تحصيل و 717 نفر بازمانده از تحصيل هستند.
وي با بيان اينكه تاكنون زمينه تحصيل 973 نفر از اين افراد فراهم شده است، افزود: يكهزار و 496 نفر از آنها جذب آموزش و پرورش استان نشده اند.
معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش اصفهان، شمار افراد بازمانده از تحصيل و دانش آموزان تارك تحصيل در استان كه از سوي وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است را چهار هزار و 669 نفر اعلام كرد و افزود: از اين آمار يكهزار و 124 نفر بازمانده از تحصيل و سه هزار و 545 نفر تارك تحصيل هستند.
وي با اشاره به تلاش هاي انجام شده براي شناسايي اين افراد گفت: تاكنون 717 نفر از افراد بازمانده از تحصيل از شمار يكهزار و 124 نفر فرد اعلام شده از سوي وزارتخانه را شناسايي و 577 نفر را جذب كرده ايم.
جواني اضافه كرد: همچنين از ابتداي سال تحصيلي جاري يكهزار و 752 دانش آموز تارك تحصيل از سه هزار و 545 نفر اعلام شده از سوي وزارت آموزش و پرورش، در استان شناسايي و 396 نفر از آنها جذب شده اند.
وي با اشاره به اينكه براي شناسايي و جذب اين دانش آموزان مكاتبات زيادي با اداره كل ثبت احوال انجام شده است، تصريح كرد: به دلايل مختلف، اختلاف زيادي بين آمار آموزش و پرورش استان و وزارتخانه در باره افراد بازمانده و تارك تحصيل استان اصفهان وجود دارد.
معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش اصفهان با بيان اينكه اين اداره كل تلاش خود را براي انسداد مبادي بي سوادي در اين استان به كار گرفته است، گفت: فراهم كردن زمينه تحصيل يك شهروند براي ما اهميت زيادي دارد.
وي افزود: به دليل اهميت اين موضوع برغم صرف هزينه هاي زياد، 9 مدرسه اين استان تنها با يك دانش آموز دائر است.
جواني، اختلالات يادگيري را يكي از مهمترين عوامل ترك تحصيل دانش آموزان توصيف كرد و گفت: توسعه مراكز رافع اختلالات آموزشي در دستور اداره كل آموزش و پرورش استان قرار دارد و اين مراكز از 23 مركز در سال 93 به 34 مركز در سال 97 افزايش يافته اند.
يكصد و سي امين جلسه شوراي آموزش و پرورش استان اصفهان شنبه شب به رياست استاندار در سالن اجتماعات اين اداره كل برگزار شد.
850 هزار دانش آموز در بيش از پنج هزار مدرسه زير نظر50 هزار معلم در استان اصفهان مشغول تحصيل هستند.
2093/6027

سرخط اخبار استان‌ها