۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۵۹
کد خبر: 83212896
T T
۰ نفر
نرخ بيكاري اصفهان از متوسط كشوري بالاتر است

اصفهان - ايرنا - استاندار اصفهان گفت: نرخ بيكاري در اين استان از متوسط كشوري بالاتر و در زمان حاضر 15 درصد است.

به گزارش ايرنا، عباس رضايي روز يكشنبه در آيين توديع و معارفه رييس منطقه 6 سازمان بازرسي كل كشور و بازرس كل استان اصفهان در سالن اجتماعات دادگستري افزود: شرايط اقتصادي كشور و استان خاص است و اصفهان با وجودي كه بزرگترين استان صنعتي بشمار مي آيد اما نرخ بيكاري آن از متوسط كشوري بالاتر است.
رضايي متوسط نرخ بيكاري در كشور را 12.4 درصد و در استان را 15 درصد اعلام و اضافه كرد: ضوابط و قوانين دستگاه هاي اجرايي براي شرايط عادي وضع شده است و در اين روزها كه در جنگ اقتصادي و تحريم هاي ظالمانه قرار داريم نمي توان با مسائل و مشكلات موجود مانند روزهاي عادي برخورد كرد لذا مديران انتظار دارند كه اين موارد در نظر گرفته شود.
استاندار اصفهان با تاكيد بر اينكه مردم اصفهان بيشتر از اين شايسته خدمات هستند، تصريح كرد: تعامل، هماهنگي و همراهي مديران در حل مشكلات بسيار موثر است و اميدواريم با فعاليت بازرس جديد كل استان، اين همزباني مستحكم تر شود.
وي با اشاره به شهادت 27 مرزبان و پاسدار لشكر 14 امام حسين (ع) اصفهان در حادثه تروريستي زاهدان به خاطره اي از مراسم ورود پيكر اين شهيدان به اصفهان اشاره و خاطرنشان كرد: در آن مراسم زن و كودك خردسالي را گريان مشاهده كردم كه تاثير بسياري بر روي من گذاشت زيرا مسووليت ما سنگين تر شده است.
رييس كل دادگستري استان اصفهان در اين آيين گفت: بدون شك اصفهان از استان هاي امن و خوب كشور و وضعيت آن، مثال زدني است زيرا تعامل در اين استان حرف نخست را مي زند.
احمد خسروي وفا افزود: مشكلاتي در كشور و استان اصفهان وجود دارد اما با تعامل بين مديران بر آنها فائق مي آييم.
رييس منطقه 6 سازمان بازرسي كل كشور و بازرس كل استان اصفهان در اين مراسم گفت: سياست هاي اين سازمان بر مدار تعامل، همكاري و همراهي و تاكيد ما بر پيشگيري است.
سيد محمد مهدي طباطبايي مهريزي با تاكيد بر اينكه ما بدنبال مُچ گيري نيستيم و در كنار مديران قرار داريم، افزود: لازم است مسوولان استان در اين شرايط در تصميم گيري ها، برنامه ريزي و اجرا دقت بيشتري داشته باشند.
وي خاطرنشان كرد: آمار نيز مويد اين نكته است زيرا در برنامه هاي بازرسي بيشتر جنبه نظارتي مد نظر است و تعداد نامه هاي هشداري نسبت به پرونده ها، بيشتر مي باشد.
در اين مراسم از خدمات حجت الاسلام سيد رسول محمودآبادي تقدير و سيد محمد مهدي طباطبايي مهريزي بعنوان رييس منطقه 6 سازمان بازرسي كل كشور و بازرس كل استان اصفهان معرفي شد.
3011/6026/

سرخط اخبار استان‌ها