۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱
کد خبر: 83137242
T T
۰ نفر
آينده داوري فوتبال ايران روشن نيست

اصفهان - ايرنا - مهدي اخوان از پيشكسوتان داوري فوتبال نسبت به آينده داوري ابراز نگراني كرد و گفت: با قضاوت هايي كه در نيم فصل اول ليگ برتر باشگاه هاي ايران مشاهده كرديم ، آينده داوري فوتبال كشور روشن نيست.

اخوان روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا تصريح كرد: قضاوت هاي نيم فصل ليگ برتر فوتبال بسيار ضعيف بود و سرنوشت برخي از تيم ها به دليل اشتباهات داوري تغيير كرد و قضاوت هاي اشتباه در نتايج تيم ها تاثيرگذار بود.
پيشكسوت داوري فوتبال افزود : پشتوانه سازي براي داوري فوتبال ايران در سال هاي گذشته به دست فراموشي سپرده شده و در اين راستا ضعيف عمل شده است.
وي بيان كرد: به نظرم بايد داوران بايد از سنين پايه براي قضاوت تربيت شوند و همانگونه كه براي بازيكنان كميته استعداديابي تشكيل شده است براي داوران جوان نيز بايد چنين كميته اي در هيات هاي فوتبال شهرستان ها تشكيل شود.
اخوان بي انگيزه بودن جوانان براي ورود به اين عرصه را از ديگرمواردي بيان كرد كه پشتوانه سازي براي داوري فوتبال كشور را با مشكل مواجه كرده است.
وي افزود: در سال هاي گذشته انتخاب داوران شهرستاني براي قضاوت در ليگ هاي فوتبال كشور به صورت صحيح انجام نشده است و بسياري از اين افراد از شرايط لازم براي انجام اين كار برخوردار نيستند.
اين داور بازنشسته كشورمان كه در بهمن 1373 در ورزشگاه آزادي بندرعباس سي و نهمين شهرآورد فوتبال كشور بين استقلال و پيروزي تهران را قضاوت كرده است، اظهارداشت: حمايت هاي لازم از داوران فوتبال كشور انجام نمي شود و اين موضوع تاثير بسزايي در كاهش استقبال از اين حرفه به همراه داشته است.
وي با اشاره به اينكه نظارت صحيح بر عملكرد داوران در ديدارهاي ليگ برتر تاثير بسزايي در پيشرفت سطح داوري فوتبال كشور دارد، گفت: كساني بايد بر داوران نظارت كنند كه از تخصص لازم برخوردار باشند و گزارش صحيحي از عملكرد آنها به كميته داوران ارائه دهند.
اخوان اظهارداشت: در برخي مواقع ناظران اغماض مي كنند و حقايق را به كميته داوران گزارش نمي دهند.
وي ادامه داد: افرادي كه به عنوان ناظر انتخاب مي شوند بايد از داوران بين المللي بازنشسته باشند و كميته داوران فدراسيون فوتبال نيز بايد به گزارش اين دسته از ناظران اهميت دهد و با داوران خاطي برخورد كند.
نيم فصل اول رقابت هاي ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي كشور شنبه هفته جاري با قهرماني تيم سپاهان اصفهان خاتمه يافت.
بسياري از ديدارهاي ليگ برتر فوتبال ايران به دليل اعتراض بازيكنان و مربيان به قضاوت ها با حاشيه هايي همراه بود.
اين رقابت ها حدود 50 روز به دليل حضور تيم ملي در جام ملت هاي آسيا 2019 تعطيل است و پس از جام ملت هاي آسيا در نيمه دوم دي امسال از سرگرفته خواهد شد.
2093/ 6022

سرخط اخبار استان‌ها