۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۱
کد خبر: 83123795
T T
۰ نفر

هشت درصد جمعيت سميرم مبتلا به ديابت هستند

۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۱
کد خبر: 83123795
هشت درصد جمعيت سميرم مبتلا به ديابت هستند

اصفهان- ايرنا- كارشناس مسئول واحد مبارزه با بيماري هاي شبكه بهداشت ودرمان سميرم از ابتلاي هشت درصدي مردم اين شهرستان به بيماري ديابت خبر داد.

به گزارش ايرنا، عليداد تيموري روز چهارشنبه در همايش «ديابت نگراني هر خانواده» در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سميرم افزود: بيشترين مبتلايان به اين بيماري را زنان و افراد بالاي 30 سال تشكيل مي دهد.
به گفته اين كارشناس، سن ابتلا به انواع بيماري ديابت در گذشته بالاي 55 سال بود اما امروزه اين سن به ميانگين 30 و حتي ميانگين سني در حال رفتن به سن زير 30 سال است.
وي تاكيد كرد: ضروي است مردم با مراجعه به پايگاه هاي سلامت و خانه هاي بهداشت شهري و روستاي براي آگاهي از سلامت، دريافت خدمات بهداشتي ودرماني و پيشگيري از بيماري ها بويژه ديابت اقدام كنند.
تيموري خاطر نشان كرد: بيماري ها شامل دو دسته واگير و غيرواگيراست اما با شرايطي كه در شهرها و روستاها بوجود آمده است، بيماري هاي غيرواگير بيشتر از بيماري هاي واگير شيوع دارد.
كارشناس مسئول واحد مبارزه با بيماري هاي شبكه بهداشت و درمان سميرم افزود: بزرگترين مشكل ديابت اين است كه شخص از بيماري خود آگاهي ندارد در صورتي كه اگر شخص بداند دچار بيماري ديابت است و راه هاي كنترل آن را بداند بيماري قابل كنترل است و از عوارض بعدي آن جلوگيري مي شود.
شهرستان سميرم حدود 100هزار نفر جمعيت دارد.
7147/ 6022

سرخط اخبار استان‌ها