امام جمعه: مردم سمیرم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند

اصفهان- ایرنا- امام جمعه سمیرم بار دیگر از مردم این شهرستان خواست برای پیشگیری و مقابله با کرونا به توصیه های وزارت بهداشت گوش کنند و از منازل خود خارج نشوند.

حجت اسلام سیف الله دهقانی فیروزآبادی روز جمعه با صدور پیامی خطاب به مردم این شهرستان و مجموعه بهداشت و درمان این منطقه، اظهارداشت: بخشی از شهروندان هنوز هم در برخی فروشگاه ها با تعدد زیاد حضور می یابند.

به گفته وی، این روزها پزشکان، پرستاران، کارشناسان فنی آزمایشگاه ها، داروخانه ها و سایر عزیزان مجموعه درمانی شهرستان درگیر بیماری کووید ۱۹ شده اند و جهادگرانه خدمت می کنند.

امام جمعه سمیرم خاطرنشان کرد: دستان جهادگران بهداشت و سلامت مردم را باید بوسید و برای سلامتی و عافیت آنها از صمیم قلب دعا کرد و با ماندن در خانه در عمل یاریگر واقعی آنها بود

دهقانی با بیان اینکه رعایت حق الناس در هر زمینه ای لازم و واجب است، افزود: سفر و گردش در این روزها عامل به خطر انداختن جان خود و سایرین است از همین روز رعایت دستورها و مصوبه های وزارت بهداشت و ستاد شهرستانی این ویروس جدید فوق العاده مهم و ضروری است.

وی از مردم روستاهای این شهرستان و روستاهای همجوار از سایر استان ها هم خواست از تردد و رفت آمدها در این ایام خودداری کنند تا مشکل دیگری ایجاد نشود.

حجت الاسلام دهقانی ادامه داد: نباید خدمت ها و زحمت شبانه روزی فداکاران خط مقدم مبارزه با این ویروس به ویژه کادر سلامت و درمان را فراموش کنیم و با همراهی و همدلی یکدیگر برای شکست ویروس تازه وارد تلاش کنیم.

بر این اساس، نتیجه آزمایش ۶ نفر از  ۱۳ بیمار بستری در بیمارستان سیدالشهدا(ع) سمیرم منفی اعلام شد و دیگر بیماران مشکوک به کووید۱۹ تا رسیدن نتیجه آزمایش در بیمارستان بستری هستند.

شب گذشته نیز ۶ بیمار جدید مشکوک به کرونا در بیمارستان این شهر پذیرش شده اند. تا زمان حاضر سه نفر با ابتلا به بیماری کووید۱۹ در سمیرم تایید و اعلام رسمی شده است.

بر اساس تصمیم سازمان بهداشت جهانی، از تاریخ ۱۱ فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی، ویروس جدید کرونا که هفتمین ویروس شناخته شده از این خانواده است، «سارس-کوو-۲» نام گرفت و بیماری ناشی از ابتلا آن نیز «کووید-۱۹» نامیده شد.

این بیماری جدید قرن، قابل پیشگیری است و با راهکارهای ساده و اندکی دقت می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

عموم مردم باید از تماس‌ها و ترددهای غیرضروری پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و دیده بوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.

افرادی که علائم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا دارند در منزل بمانند، مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

بخش بهداشت و درمان منطقه سمیرم دارای ۳۶ خانه بهداشت، ۶ پایگاه سلامت روستایی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و یک بیمارستان ۸۶ تختخوابی(بیمارستان سیدالشهدا) است.

شهرستان سمیرم با افزون بر ۱۰۰ هزار جمعیت، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha