۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۱
کد خبر: 82933832
T T
۰ نفر
پيكر دكتر شيخ زين الدين در باغ رضوان اصفهان آرام گرفت

اصفهان- ايرنا- پيكر دكتر محمود شيخ زين الدين معاون نوآوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و استاد دانشگاه صنعتي اصفهان روز يكشنبه در اصفهان تشييع و در قطعه نام آوران آرامستان باغ رضوان به خاك سپرده شد.

محمود شيخ زين الدين، معاون نوآوري و تجاري‌سازي فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و استاد دانشگاه صنعتي اصفهان، صبح ديروز شنبه 12 خرداد بر اثر عارضه قلبي در اصفهان درگذشت.
به گزارش ايرنا، پيكر شيخ زين الدين با حضور سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رياست جمهوري ابتدا در دانشگاه صنعتي اصفهان تشييع و سپس در قطعه نام آوران آرامستان باغ رضوان اصفهان به خاك سپرده شد.
اين مراسم از محل منزل وي واقع در كوي استادان دانشگاه صنعتي اصفهان به سمت مسجد فاطمه الزهرا(س) اين دانشگاه برگزار شد و سپس جهت تدفين در قطعه نام آوران آرامستان باغ رضوان اصفهان ادامه يافت.
معاون علمي و فناوري رياست جمهوري در مراسم تشييع پيكر اين استاد دانشگاه در گفت وگو با ايرنا تاكيد كرد: جامعه علم و فناوري كشور و استان اصفهان يك فرد موثر را از دست داد.
سورنا ستاري افزود: دكتر شيخ زين الدين به مانند جواهري بود كه در چند سال گذشته با وي كار مي كردم و اميدوارم امروز بتوانيم جاي خالي وي را با تلاش و اميد بيشتر، پُر كنيم .
معاون علمي و فناوري رياست جمهوري تاكيد كرد: بسيار سخت است كه نيرويي به اين ارزشمندي با سوابق اجرايي بسيار در حوزه پارك هاي علم و فناوري و دانشگاه ها را از دست داديم و پيدا كردن جايگزيني براي وي غير ممكن است.
وي همچنين اظهار اميدواري كرد كه قدر چنين افرادي را بيشتر بدانيم.
معاون پژوهش و فناوري وزير علوم، تحقيقات و فناوري نيز در اين مراسم در گفتگو با ايرنا بيان كرد: دكتر شيخ زين الدين فردي آگاه در حوزه فناوري و مديري دلسوز و علاقه مند به كار بود.
مسعود برومند افزود: كمتر فردي در كشور مانند وي داريم كه داراي چنين تجربه اي در حوزه علم و فناوري باشد.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم همچنين رييسان دانشگاه هاي استان اصفهان، نمايندگان مجلس، اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان و جمعي ديگر از مسئولان و دانشگاهيان و خانواده وي حضور داشتند.
محمود شيخ زين‌الدين داراي مدرك دكتراي علوم و صنايع غذايي با گرايش بيوتكنولوژي مواد غذايي از دانشگاه ناتينگهام انگلستان و عضو هيأت علمي گروه علوم و صنايع غذايي دانشكده مهندسي كشاورزي دانشگاه صنعتي اصفهان بود.
اين استاد دانشگاه صنعتي اصفهان از بهمن ماه 92 تاكنون در سمت معاون نوآوري و تجاري ‌سازي فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري به ايفاي خدمات ارزنده اي پرداخت.
وي در كارنامه علمي و اجرايي خود، رياست شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان، كسب عنوان مدير برتر فناوري كشور در سال 1389، رياست شاخه غرب آسيا و عضويت هيات مديره انجمن بين‌المللي پارك‌هاي علمي (IASP) از سال 2010 تا سال 2012 و رياست جشنواره ملي فن‌آفريني شيخ بهايي را به همراه داشت.
ت/3011 / 6022

سرخط اخبار استان‌ها