۲۱۷ ورزشکار محلی در مسابقات «جام پرچم ۲» اصفهان ثبت‌نام کردند

اصفهان - ایرنا - رییس هیات ورزش روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی اصفهان از ثبت نام ۲۱۷ نفر زن و مرد در مسابقات ورزشی «جام پرچم ۲» این استان خبر داد.

مهدی اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات ورزشی «جام پرچم ۲» مختص شهرستان‌ها و روستاها در سه رشته پرتاب وزنه، کاراته و مینی فوتبال اوایل خرداد آغاز خواهد شد و تا پایان همان ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در این دوره از رقابت‌ها شرکت‌کنندگانی از ۱۲ شهرستان و ۲۲ روستای استان حضور دارند.

رییس هیات ورزش روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی اصفهان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات تشویق هرچه بیشتر جوامع روستایی و عشایری و مناطق محروم به روی‌آوری به فعالیت‌های فیزکی مستمر است تا بدنبال آن شاهد سلامت روحی و جسمی این قشر پرتلاش باشیم.

اسدی با بیان اینکه ۶۲ نفر از شرکت‌کنندگان جام را زنان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته درصدد حضور بیشتر بانوان روستایی در رقابت‌های ورزشی هستیم.

وی افزود: ۲ سال پیش «جام پرچم» در سطح ملی برگزار شد و ما نیز در استان با استقبال مناسب از آن از سوی جامعه روستایی مواجه شدیم و امسال شمار رشته‌ها را افزودیم.

به گزارش ایرنا، بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر متشکل از یک میلیون و ۶۰۸ خانوار است که از این تعداد ۱۹۶ هزار خانوار روستایی هستند.

استان اصفهان ۲۸ شهرستان و افزون بر پنج میلیون و ۳۰۰ نفر جمعیت دارد و حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۹۰۰ باشگاه در این استان فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha