۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۹
کد خبر: 82249878
T T
۰ نفر
استاندار اصفهان: حركت هیئت های مذهبی در خیابان ها نباید مخل آسایش مردم شود

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: حركت و فعالیت هیئت ها و گروه های مذهبی برای برگزاری آیین های عزاداری در ایام محرم بویژه در خیابان های شهر نباید باعث ترافیك و مخل آسایش مردم شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری اصفهان روز جمعه به نقل از رسول زرگرپور اضافه كرد: مسیرهای خاصی باید برای برگزاری آیین ها و مراسم های مذهبی در نظر گرفته شود و حركت هیئت های مذهبی نباید باعث عدم آرامش و ایجاد مشكل برای شهروندان شود.
وی با اشاره به اینكه هیئت یعنی تشكلی كه انضباط و چارچوب دارد و از تجربه چندین دهه برخوردار است، افزود: دیدن نظم و انضباط هیات های باسابقه لذت بخش است و برهمین اساس نیز مسئولان هیئت ها باید نظارت كامل را داشته باشند تا برنامه ها با انضباط خاص خود برگزارشود.
استاندار اظهار كرد: برقرای نظم و انضباط، انتقال فرهنگ عزاداری صحیح و مورد پذیرش ائمه اطهار (ع) به نسل جوان از وظایف هیئت های مذهبی است.
زرگرپور كه در دیدار با مسئولان شوراهای هیئت های مذهبی استان سخن می گفت، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد آوری ایثارگری های شهدای والامقام، گفت: اگر امروز در مملكت آرامش و امنیت برقرار است و جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت و صلابت و به عنوان یك قدرت بلامنازع در منطقه حضور دارد همه به دلیل مقاومت ملت ایران است و این هفته، هفته شكوه و عظمت مردم می باشد.
وی افزود: هیت های مذهبی باید عشق به امام حسین(ع) و ائمه اطهار (ع) را به جوانان انتقال دهند و شور و شوق را در وجود مخاطبان ایجاد كنند.
استاندار اصفهان یادآور شد: نتیجه این شور و نشاط تقدیم 23 هزار شهید در دوران دفاع مقدس است كه هیآت مذهبی نقش مهمی در ایجاد این شور و نشاط داشتند.
وی از شهدا و ایثارگران به عنوان پرورش یافتگان مكتب ائمه اطهار (ع) و امام زاده ها نامبرد و افزود: شهدا و ایثارگران عشق به ائمه اطهار (ع) را از هیئت های مذهبی و امام زاده ها یادگرفتند بنابراین هیئت های مذهبی باید قدر خود را بدانند و این فرهنگ را به جوانان انتقال دهند.
زرگرپور با تاكید بر اینكه هیئت های مذهبی در قالب فعالیت های فرهنگی خود باید برای حفظ امنیت، آرامش و ثبات در جامعه تلاش كنند، گفت: نباید اقدامی صورت گیرد كه خدشه ای به امنیت كشور و استان وارد شود.
وی دارا بودن مجوز برای هیئت های مذهبی را مهم دانست و گفت: مجوز نداشتن یعنی انجام فعالیت های غیرقانونی و بدون چارچوب كه انجام این نوع فعالیت ها در شأن هیئت های مذهبی نیست.
زرگرپور با تاكید بر كنترل و نظارت بر نذورات گفت: در ستاد تنظیم بازار نیز برنج و گوشت مورد نیاز این ایام از ماه ها قبل پیش بینی شده است و مشكلی از این لحاظ وجود نخواهد داشت.
استاندار اصفهان مسائل امنیتی را حیاتی خواند و گفت: همیشه دشمنان در نظر داشته اند عزاداریهای امام حسین (ع) را مختل نمایند ولی به لطف امام زمان، كشور و استان اصفهان در امنیت كامل بسر می برد و هیئت های مذهبی نیز باید مسئولان را در حفظ امنیت و پیشرفت كشور كمك كنند.
وی با بیان اینكه هیئت های مذهبی نباید تقدس خود را با ورود به سیاسی كاری از دست دهند، بیان كرد: حفظ قداست هیئت های مذهبی با عدم ورود به دسته بندی ها و جناح بندی های سیاسی حائز اهمیت است و مردم با حضور در آیین ها و مراسم های مذهبی انتظار دارند كه این آیین ها و مراسم ها بدون حاشیه و در راستای اهداف ائمه اطهار (ع) باشد و توصیه رهبر معظم انقلاب نیز همین است.
براساس اعلام اداره كل تبلیغات اسلامی استان از مجموع پنج هزار و 876 تشكل دینی ثبت شده در این اداره كل، پنج هزار و 200 تشكل مربوط به هیئت های مذهبی است.
7153 / 2093/ خبرنگار: هدی استكی ** انتشار دهنده: اصغر دواتگر

سرخط اخبار استان‌ها