۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۱۹
کد خبر: 83260394
T T
۰ نفر
نماينده مجلس: قوانين مناسبي براي تحقق شعار سال وجود دارد

تبريز - ايرنا - نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي گفت: قوانين مناسب و خوبي براي تحقق شعار سال مبني بر رونق توليد وجود دارد و هيچ نيازي به طرح قوانين جديد نيست.

محمدحسين فرهنگي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، تحقق رونق توليد را نيازمند عزم ملي و اراده جمعي دولت و مجلس و مردم دانست و افزود: در اين زمينه نياز به اجرا بيشتر از نياز به قانون گذاري است.
وي اظهار داشت: قوانيني كه در مجلس شوراي اسلامي در همين زمينه به تصويب رسيده مانند قانون بهبود فضاي كسب و كار، رفع موانع توليد و احكام قوانين بودجه از جمله قوانين بسيار مناسب و مطلوب براي تحقق شعار سال است كه بايد بيش از پيش به آنها توجه شده و بسترهاي اجرايي آنها فراهم شود.
فرهنگي با تاكيد بر اينكه برخي اقدامات در جهت رونق توليد نياز به قانون جديدي ندارد، يادآور شد: تصميمات آني و لحظه اي به تناسب شرايط در مباحث مربوط به امور گمركي، صادرات و واردات، مشوق ها و تسهيلات مالي و غير مالي، هيچ نيازي به قوانين خاص و جديد ندارد.
وي اقدامات عملي براي بهبود وضعيت اقتصادي كشور را كمرنگ تر ارزيابي كرد و گفت: مسئولان در زمينه حرف و شعار بسيار فعال هستند اما براي تحقق منويات رهبر انقلاب كم تحرك تر و دچار مشكل هستند.
فرهنگي با بيان اينكه بايد شعال رونق توليد در سالجاري عملي شود، افزود: دولت به عنوان قوه اجرايي كشور نقش پررنگ و تاثيرگذار در تحقق رونق توليد برعهده دارد، چون دستگاه هاي اجرايي به طور كامل در اختيار دولت هستند.
وي اضافه كرد: محور اصلي تلاش براي رسيدن به هدف گذاري هاي اقتصاد مقاومتي و رونق توليد در دست دستگاه هاي اجرايي و دولت است و در اين ميان تعامل دولت و مجلس بايد در مرحله حداكثري باشد تا بيشترين همكاري ها انجام شود تا به اهدافي كه در اين مسير تعريف شده دست يافت.
فرهنگي با بيان اينكه رهبر انقلاب بيش از يك دهه است موضوعات اقتصادي را براي هر سال انتخاب مي كنند، ادامه داد: در گذشته هم بارها مسايل اقتصادي مورد تاكيد ايشان قرار گرفته است، اما آنچه مهمتر است ورود به اجراي اين منويات است و بايد توجه داشت اگر اقدامات عملي در حوزه بهبود اوضاع اقتصادي نباشد رونق توليد در حد شعار باقي خواهد ماند.
3077/3038

سرخط اخبار استان‌ها