۲۴ دی ۱۳۹۷، ۹:۵۸
کد خبر: 83169764
T T
۰ نفر
44درصد صادرات آذربايجان شرقي كالاهاي صنعتي است

تبريز- ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به صادرات يك ميليارد و 640 ميليون دلاري استان در 9 ماهه امسال گفت: بيشترين صادرات استان مربوط به گروه كالاهاي صنعتي معادل 44 درصد است.

علي جهانگيري روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به افزايش 7 درصدي صادرات غيرنفتي استان در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: پس از كالاهاي صنعتي، كالاهاي كشاورزي، صادرات منطقه آزاد ارس، محصولات شيميايي و پتروشيمي، فلزات، فرش و صنايع دستي، سنگ و مواد معدني و تجارت چمداني به ترتيب بيشترين ميزان صادرات استان را به خود اختصاص داده اند.
وي با اشاره به هدفگذاري صورت گرفته در آغاز سالجاري مبني بر افزايش 30 درصدي صادرات غيرنفتي خاطرنشان كرد: ارقام مذكور بدون احتساب صادرات مجموعه مس سونگون است و از اين رو رقم نهايي در پايان سال بدون شك بالاتر خواهد بود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان شرقي با تاكيد بر ضرورت گسترش همكاري هاي اقتصادي با ديگر كشورها گفت: امروز تعامل اقتصادي خوبي بين كشور ايران و سوريه شكل گرفته است و فعالان اقتصادي استان مي توانند از فرصت پيش رو به نحو شايسته اي استفاده كنند.
وي گفت: اعزام هيات تجاري از استان آذربايجان شرقي به اين كشور هرچه سريع تر عملياتي مي شود.
جهانگيري ادامه داد: بخش خصوصي خود مي تواند با تجربه ارتباط ديرين با كشورهاي همسايه اين هيات تجاري را مديريت كرده و نسبت به ارتباط اقتصادي بين دو كشور پيش قدم باشد.
به گزارش ايرنا، كالاهاي آذربايجان شرقي به 98 كشور جهان از جمله عراق ، تركيه، افغانستان، گرجستان، ارمنستان و جمهوري آذربايجان صادر مي شود.
كالاهاي صنعتي شامل مواد اوليه و قطعات، اقلام سرمايه‌اي و ملزومات مصرفي و خدمات مي‌شود.
3071/518

سرخط اخبار استان‌ها