۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹
کد خبر: 83229164
T T
۰ نفر

شهرستان خانمیرزا به تقسیمات كشوری اضافه شد

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹
کد خبر: 83229164
شهرستان خانمیرزا به تقسیمات كشوری اضافه شد

شهركرد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با تهیه گزارشات توجیهی، پیگیری های استاندار و موافقت هیات وزیران شهرستان خانمیرزا به مركزیت شهر آلونی به شهرستانهای استان اضافه شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، جعفر مردانی روز یكشنبه افزود: در همین راستا دهستان ارمند از بخش مركزی شهرستان لردگان منتزع و به شهرستان خانمیرزا ملحق می شود.
وی ادامه داد: دهستان سپیدار نیز به مركزیت روستای سونك از تركیب روستاها، مزرعه ها و مكان های بوگر، مسن، سرتنگ مسن، سونك، نازك و دادا با تایید هیات دولت در شهرستان خانمیرزا ایجاد می شود.
مردانی با بیان اینكه بر اساس این مصوبه نام روستای ارمند علیای دهستان ارمند به «ارمند» تغییر یافته است، تصریح كرد: بخش ارمند به مركزیت روستای ارمند از تركیب دهستان های سپیدار و ارمند در شهرستان لردگان ایجاد می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: مركز دهستان خانمیرزا نیز از شهر آلونی به روستای دومكان تغییر می یابد.
مردانی خاطرنشان كرد: بر این اساس شهرستان خانمیرزا به مركزیت شهر آلونی از تركیب بخش مركزی به مركزیت شهر آلونی شامل دهستان های جوانمردی و خانمیرزا و بخش ارمند ایجاد می شود.
بر اساس تقسیمات جدید كشوری تعداد شهرستانهای چهارمحال و بختیاری به 10 شهرستان افزایش یافت.
پیش از این خانمیرزا یكی از بخش های شهرستان لردگان به شمار می رفت.
جمعیت چهارمحال و بختیاری بر اساس سرشماری نفوس و مسكن سال 95، 947 هزار و 763 نفر اعلام شده است.
هم اینك این استان دارای 43 شهر، 51دهستان و 26 بخش است.
7363/2097

سرخط اخبار استان‌ها