۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۴۲
کد خبر: 83127363
T T
۰ نفر
500 میلیارد ریال برای تامین علوفه دام عشایر اختصاص یافت

شهركرد- ایرنا- مدیركل دفتر مدیریت بحران و كاهش مخاطرات وزارت جهاد كشاورزی از اختصاص 500 میلیارد ریال اعتبار برای تامین علوفه مورد نیاز دام عشایر كشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، سید محمد موسوی شنبه شب در نشست ستاد بحران چهارمحال و بختیاری كه با حضور معاون وزیر و رئیس ستاد بحران كشور برگزار شد، افزود: بخشی از مراتع با خشكسالی و بحران بی آبی یا زلزله از بین رفته است و عشایر برای تامین علوفه مورد نیاز دام خود با مشكل روبه رو شدند.
بگفته وی، دولت برای تامین علوفه و آبرسانی مورد نیاز دام عشایر این میزان اعتبار را اختصاص داده است.
وی تصریح كرد: تاكنون در قالب 17 مصوبه هیات دولت 500 میلیارد ریال اعتبار به بخش كشاورزی اختصاص یافته كه یكی از مهمترین این مصوبات ، امهال سه ساله بازپرداخت تسهیلات بانكی بهره‌ برداران خسارت دیده از انواع مخاطرات بخش كشاورزی است.
مدیركل دفتر مدیریت بحران و كاهش مخاطرات وزارت كشاورزی با اشاره به اهمیت بخش كشاورزی در تامین امنیت غذایی كشور گفت: حمایت از بخش كشاورزی به صورت جدی در دستوركار این وزارتخانه قرار دارد.
وی افزود: مصوبه امهال سه ساله بازپرداخت تسهیلات بانكی بهره برداران خسارت دیده از انواع مخاطرات بخش كشاورزی است كه در اجرای بند (خ) ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه كشور تصویب شده است در صورت رفع موانع پیش رو، می‌تواند برای بازسازی بخشی از خسارت‌های وارده و احیاء تولید در بخش كشاورزی، بسیار كارگشا باشد.
موسوی افزود: از این میزان اعتبار تخصیصی 260 میلیارد ریال برای جبران و كنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به بخش تولید گوشت مرغ هزینه شده است.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: خشكسالی و افت شدید منابع آبی به 4 هزار هكتار از باغات و مزارع این استان خسارت وارد كرده است.
ذبیح الله غریب افزود: در این بین 30 درصد از محصول گردو بر اثر خشكسالی از بین رفت.
وی ابراز امیدواری كرد: وزارت كشور و ستاد مدیریت بحران در خصوص رفع نگرانی های كشاورزان این استان نسبت به بروز خشكسالی، نگاه ویژه ای به چهارمحال و بختیاری داشته باشد.
به گزارش ایرنا، در این نشست محمد نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران كشور و استاندار چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.
هم اكنون بیش از 24 میلیون راس دام در كشور تحت مدیریت عشایر است كه سهم مهمی در بخش اقتصاد كشاورزی ایران دارد.
به گزارش ایرنا، حدود 66 هزار بهره بردار چهارمحال و بختیاری از بخش كشاورزی و دامپروری ارتزاق می كنند.
2097/6199

سرخط اخبار استان‌ها