۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵
کد خبر: 83323606
T T
۰ نفر

16 ساخت وساز غيرمجاز درگناوه تخريب شد

۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵
کد خبر: 83323606
16 ساخت وساز غيرمجاز درگناوه تخريب شد

گناوه- ايرنا- 16 فقره ساخت و سازهاي غيرمجاز در حريم دره گپ گناوه روز چهارشنبه با حضور مسئولان و نهادهاي امنيتي و انتظامي اين شهرستان تخريب شد.

دادستان عمومي و انقلاب گناوه در حاشيه تخريب ساخت وسازها در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهارداشت: تخريب ساخت وساز غيرمجاز به ميزان 23 هزار مترمربع در حريم دره گپ گناوه پس از اخطار و صدور راي مراجع قضايي براساس قانون توزيع عادلانه آب اجرايي شده است.
حجت الاسلام حسن فيروز اردكاني افزود: پرونده بيش از 20 فقره ساخت و ساز غيرمجاز هم در دست بررسي است كه در آينده تخريب خواهند شد.
وي اظهارداشت: ساخت و ساز در حريم جاده‌ها، رودخانه و دريا ممنوع است و با سودجوياني كه تجاوز كنند، بجد برخورد مي‌شود.
دادستان عمومي و انقلاب گناوه گفت: تعرض به ثروت هاي ملي توسط افراد حقوقي و حقيقي تعرض به حقوق بيت المال است و پذيرفته نيست و اگر كوتاهي و قصوري از سوي نهادهاي مرتبط در برابر متجاوزان صورت گيرد خيانت در امانت و عموم مردم است.
وي از آحاد مردم اين شهرستان خواست حافظ بيت المال باشند و اگر افراد سودجو تعرضي به اموال عمومي كنند به دادستاني و ادارات مرتبط گزارش تا سريع با آنان قبل از اينكه ساخت وسازي كنند برخورد شود.
اردكاني به اداره‌هاي غيرمرتبطي كه مجوز ساخت و ساز ارايه مي دهند هشدار داد و گفت: هر اداره اي مجوزهاي غيرقانوني كه مرتبط با آنان نيست صادر كند پيگيري و درصورت اثبات تحت تعقيب و پيگيرد قضايي قرار خواهند گرفت.
رئيس اداره منابع آب گناوه گفت: دخل و تصرف و ساخت وساز در حريم رودخانه به استناد ماده 2 قانون توزيع عادلانه آب تخلف است.
كرامت جوكار افزود: در اين ارتباط با حكم مراجع قضايي 16 فقره ساخت و ساز غيرمجاز شامل ديواركشي، خانه سازي، خاكريزي، شالوده و تسطيح در دو نقطه در نزديك دره گپ با حضور دادستان و نيروي انتظامي و اداره اطلاعات تخريب شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164

سرخط اخبار استان‌ها