۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶
کد خبر: 83156353
T T
۰ نفر
پايگاه پايش آب و هوا در عسلويه و كنگان ايجاد مي شود

بوشهر-ايرنا- استاندار بوشهر گفت: با توجه به آلايندگي هوا به عنوان يكي از دغدغه هاي جدي در عسلويه و كنگان، ايجاد پايگاه پايش مستمر آب و هوايي در اين دو شهرستان از اولويت هاي اين استان است.

به گزارش ايرنا، عبدالكريم گراوند روز چهارشنبه در نشست جمع بندي دور سوم سفرهاي شهرستاني عسلويه افزود: اداره محيط زيست حق ندارد تا زماني كه پايش آب و هوايي در عسلويه انجام شود در مورد صنعت موجود در اين شهرستان اقدامي كند به همين دليل ابتدا بايد پايش مستمر آب وهوايي انجام سپس مجوزهاي صنايع صادر شود.
وي بيان كرد: اگر سيستم پايش مستمر آب و هوا درعسلويه اجرا شود صنايع نفت و گاز هم به سمت اقدامات زيست محيطي حركت مي كنند.
استاندار بوشهر گفت: با نهايي شدن اجراي 2 آب شيرين كن در عسلويه بخش زيادي از مشكلات تامين آب در روستاهاي اين شهرستان حل مي شود.
وي تاكيد كرد: با توجه به ظرفيت هاي مهم اشتغال در شهرستان عسلويه نبايد بيكار در منطقه وجود داشته باشد و قابليت هاي موجود بايد بار سنگين موضوع اشتغال را از دوش استان بردارد.
استاندار بوشهر گفت: زيبنده نيست با وجود ظرفيت هاي بي شمار اشتغال زايي در عسلويه، مشكل اول استان بوشهر بيكاري باشد در اين ارتباط بايد با اتحاد و برنامه ريزي زمينه بكارگيري نيروهاي بومي دراولويت قرار گيرد.
وي با تاكيد براينكه مديران استان بايد در حوزه اشتغال برنامه داشته باشند، گفت: با ارتقاي كيفيت محصولات توليدي استان بايد تلاش شود تا نيازمندي هاي صنعت از توليدات استان تامين شود.
گراوند بيان كرد: با توجه به تنوع مسائل اجتماعي در عسلويه، سند اجتماعي اين شهرستان بايد به صورت مجزا از استان تدوين شود.
وي با اشاره به مشكلات اقتصادي ناشي از تحريم هاي ظالمانه گفت: مديران با همت و تلاش دوچندان براي مقابله با جنگ اقتصادي كه سران آمريكا ايجاد كرده اند، اقدام كنند.
وي اظهار داشت: انقلاب اسلامي حاصل اتحاد، انسجام و رهبري امام راحل بود و در شرايطي كه دشمن در تلاش براي ايجاد فاصله بين مردم و مسئولان است به آن اتحاد و انسجام بيشتر نياز داريم.
گراوند اضافه كرد: اگر نظام اداري كشور، روان سازي امور را سرلوحه كار خود قراردهد اين دوران به دوران شكوفايي اقتصادي كشور تبديل مي شود.
وي تاكيد كرد: با اتحاد و همدلي مي توانيم از جنگ اقتصادي كنوني به سلامت عبور كنيم.
گراوند اضافه كرد: عسلويه نماد اتحاد و همدلي در ايران اسلامي است دولت نيز گام هاي خوبي براي توسعه و آباداني اين شهرستان برداشت و هدف همه ما هم حل مشكلات جامعه اسلامي است.
6047/6043

سرخط اخبار استان‌ها