۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۴
کد خبر: 83137934
T T
۰ نفر
پژوهشگران نیازهای توسعه ای استان بوشهر را دریابند

بوشهر- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: مطالبات و نیازهای توسعه ای این استان باید از سوی پژوهشگران و نوآوران شناسایی و از راه و روش فناوری و دانش جدید راهكار لازم برای آنها ارائه شود.

به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روز دوشنبه در آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان بوشهر افزود: این استان از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای فعالیت پژوهشگران و نوآوران برخوردار است.
وی بیان كرد: برای دستیابی به توسعه و پیشرفت باید به دنبال انجام پژوهش‌های جدید بود و تنها به شیوه‌ها و طرح‌های پژوهشی قدیم و سنتی نباید بسنده كرد.
خورشیدی با تاكید براینكه تبدیل دانش به محصول با ارزش و ثروت باید محوركار پژوهشگران استان بوشهر باشد گفت: آب آشامیدنی، تغییرات جمعیتی، محیط زیست و انرژی‌های نوین از نیازهای استان بوشهر است كه باید مورد توجه محققان باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهرگفت:باتوجه به ارتباط این استان به شبكه ملی فن‌بازار پژوهشگران و دانشجویان باید از این فرصت به نحو شایسته و مطلوبی استفاده كنند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس نیز گفت: توسعه آموزش عالی و علم و فناوری كشور در 40 سال گذشته روند مطلوبی بوده و امروز پژوهش بعنوان امری بسیار مهم برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان به شمار می رود.
عبدالمجید مصلح افزود: اكنون ایران از نظر شاخص های خروجی دارای جایگاه اول علمی در جنوب غرب آسیاست و برای اینكه در شاخص های ورودی نیز بتوانیم جایگاه مناسبی داشته باشیم باید به سمت توسعه شركت های دانش بنیان و بهبود وضعیت ارتباط دانشگاه با صنعت رفت.
وی اظهارداشت: این مرحله به عنوان مرحله ای پیچیده نیازمند فعالیت های بین بخشی دانشگاه و صنعت است كه در این حوزه ضعف مدیریت بینی بخش باعث شده به دستاوردهای ایده آل خود نرسیم.
مصلح ادامه داد: رویكرد دانشگاه خلیج فارس، كارآفرین و نسل سوم است كه برای رسیدن به هدف های خود در این بخش نیازمند حمایت دولت هستیم.
وی گفت: در این حوزه شایسته است پایان نامه های دانشجویی، سفارشی و بر اساس مسائل موجود در جامعه و صنعت تهیه شوند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس یادآورشد: در ارتباط با پایان نامه ها در بخش نفت این كار در حال انجام است ولی در سایر بخش ها موفقیت چندانی نداشته ایم.
مصلح افزود: با تلاش پژوهشگران در سال های اخیر دانشگاه خلیج فارس در مرحله ای است كه می تواند به تجاری سازی محصولات خود فكر كند.
وی گفت: هر چند خانواده پژوهش كم طرفدار و كم رونق است ولی با ایجاد همگرایی بیشتر می توان محرك توسعه در استان و حتی كشور بود.
در این آئین در بخش پژوهشگران دانشگاهی از رضا طاهرخانی پژوهشگر برتر حوزه علوم پزشكی، ابراهیم ستوده پژوهشگر برتر حوزه كشاورزی ومنابع طبیعی، پرویز ملك زاده پژوهشگر برتر حوزه فنی ومهندسی، هادی اسلامی زاده پژوهشگر برتر حوزه علوم پایه، مجید اسماعیل پور پژوهشگر برتر حوزه علوم انسانی و هنر و مختار زلفی باوریانی پژوهشگر برتر موسسه های پژوهشی وابسته به دستگاههای اجرایی تجلیل شد.
در بخش واحد برتر تحقیق و توسعه شركت جی لیان جی و شركت پتروشیمی جم و در بخش پژوهشگران دستگاههای اجرایی نیز سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شركت گاز استان بوشهر و سازمان جهاد كشاورزی استان بوشهر مورد تجلیل قرار گرفتند.
همچنین مهدی شنبدی مدیر عامل شركت نانو مواد كربنی ویرا نیز به عنوان فناور برتر استان تقدیر شد.
7212/6047/6045

سرخط اخبار استان‌ها