۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۳۲
کد خبر: 83282581
T T
۰ نفر

تندباد خلخال را در نورديد

۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۳۲
کد خبر: 83282581
تندباد خلخال را در نورديد

اردبيل - ايرنا - وزش باد شديد زندگي عادي مردم خلخال را مختل كرد و موجب وارد شدن خساراتي به بخش هاي كشاورزي ، واحدهاي مسكوني و تجاري اين شهرستان شد.

رييس اداره هواشناسي خلخال روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: وزش باد شديد با سرعت بيش از 70 كيلومتر در ساعت از پيش از ظهر امروز در اين شهر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
فرامرز فرض الله پور افزود: تندباد همراه با رگبار پراكنده باران تا پايان امروز ادامه داشته و از فردا با بارش باران و كاهش دما ، وضعيت جوي منطقه آرام تر خواهد شد.
تندباد تعدادي از درختان باغ ها ، حاشيه خيابان ها و بوستان هاي شهر را شكسته ، سقف شيرواني چند واحد مسكوني و تجاري را از جا كند و به تاسيسات زيربنايي شهرداري خساراتي وارد كرد.
به علت وزش باد شديد برق اين شهرستان و برنامه هاي شبكه هاي مختلف تلويزيوني و راديويي نيز امروز به دفعات قطع شد.
فرشاد سيدي ، مدير شركت توزيع برق خلخال نيز به ايرنا گفت: به علت وقوع طوفان و افتادن درختان شكسته بر روي خطوط انتقال ، برق شهر و مراكز بخش هاي اين شهرستان بويژه بخش شاهرود به دفعات قطع شد.
او افزود: به علت افتادن شيرواني هاي معلق در هوا بر روي خطوط انتقال نيرو ، برق روستاهاي مجره ، خمس و همچنين بخش خورش رستم قطع شده بود كه با تلاش ماموران نگهداري خطوط انتقال اين اداره ، برق اين مناطق و بيشتر مناطق روستايي دچار نوسان برق شهرستان وصل شده است.
سيدي اظهار داشت: با هدف پيشگيري از بروز حوادث ناشي از اتصال خطوط برق هم اكنون برق راهدارخانه الماس و خطوط انتقال نيرو به روستاهاي استان گيلان در مسير ارتباطي خلخال - اسالم قطع شده و تا آرام شدن شرايط جوي قطعي برق در اين مسير ادامه خواهد داشت.
وزش باد شديد با سرعت بيش از 100 كيلومتر در ساعت در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطي خلخال به اسالم نيز موجب تردد خودروها در اين جاده ارتباطي مرتفع و كوهستاني را مختل كرد.
همچنين به علت وزش باد شديد و بروز كولاك در راه روستايي بفراجرد به ميانرودان ، عمليات بازگشايي اين جاده روستايي مسدود شده از برف متوقف شد.
خلخال در جنوب اردبيل قرار دارد.
7119/6018

سرخط اخبار استان‌ها