۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۳۳
کد خبر: 83085708
T T
۰ نفر

روستاي آلني مشگين شهر به شهر تبديل مي شود

۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۳۳
کد خبر: 83085708
روستاي آلني مشگين شهر به شهر تبديل مي شود

اردبيل - ايرنا - مديركل سياسي ، انتخاباتي و تقيسمات كشوري استانداري اردبيل گفت: مقدمات ارتقاي روستاي آلني مشگين شهر به شهر در وزارت كشور به اتمام رسيده است.

به گزارش ايرنا ، ماريا موسوي روز پنجشنبه در بازديد از روستاي آلني افزود: اين روستا با جمعيتي در حدود چهار هزار نفر از مراكز دهستان هاي بزرگ استان اردبيل است.
وي گفت: روستاي آلني به عنوان زادگاه آيت الله مشگيني از جايگاه ممتازي در كشور برخوردار است و تاسيس شهرداري در اين منطقه موجب عمران و آباداني بيش از پيش آن خواهد شد.
او اظهار داشت: طرح ارتقاي اين روستا از سال ها قبل در استانداري اردبيل و وزارت كشور مطرح بوده كه خوشبختانه اخيرا با پيگيري نماينده مردم مشگين شهر و فرماندار اين شهرستان به نتيجه رسيده است.
وي افزود: در صورت ابلاغ نهايي توسط وزارت كشور و در سايه مشاركت و همياري اهالي در آينده نزديك شاهد تاسيس شهرداري خواهيم بود.
وي از اهالي منطقه خواست به منظور تامين نظر وزارت كشور مبني بر تامين زمين مورد نياز براي احداث ساختمان شهرداري و تامين يك دستگاه خودرو سواري اقدام كنند.
استان اردبيل با يك ميليون و 248 هزار نفر جمعيت با استان هاي گيلان، زنجان و آذربايجان شرقي همسايه است.
بر اساس آمارهاي موجود از مجموع يك ميليون و 248 هزار و 610 نفر جمعيت استان اردبيل 448 هزار و 554 نفر در هزار و 555روستا سكونت دارند كه از اين تعداد هزار و 24 روستا بالاي 20 خانوار هستند.
7117/6018

سرخط اخبار استان‌ها