۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۲۵
کد خبر: 83009515
T T
۰ نفر
طرح های كشاورزی زنان روستایی در مشگین شهر توسعه می یابد

اردبیل - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی مشگین شهر از توسعه و تكمیل طرح های كشاورزی با هدف ارتقای مهارت ها و بهبود وضعیت معیشت زنان روستایی در قالب دریافت كمك های بلاعوض خبر داد.

اسماعیل شیخ الاسلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: كمك های بلاعوض (GGP)برای طرح های تامین امنیت انسانی است كه مبلغ این كمك برای هر طرح حدود 10 میلیون ین معادل80 هزار دلار آمریكا می باشد كه از طرف كشور ژاپن در اختیار واجدان شرایط متقاضیان این كمك ها قرار می گیرد.
او به بازدید نماینده سفارت ژاپن در ایران از محل اجرای طرح پیشنهادی مشگین شهر با عنوان 'تولید پنیر' و فعالیت های اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی این شهرستان اشاره كرد و گفت: طرح پیشنهادی تولید پنیر در سال 1393 تهیه و پس از تایید استانی در سال 93 و بررسی مورد تایید و تصویب قرار گرفت.
او اظهار داشت: این طرح با هدف امكان سنجی طرح توسط آقای زندی نماینده سفارت ژاپن مورد بازدید قرار گرفت.
مدیر جهاد كشاورزی مشگین شهر همچنین افزود: در این بازدید نماینده سفارت ژاپن در ایران با هدف مطالعه امكان سنجی و توجیه طرح اقتصادی و بررسی افزاد واجد شرایط دریافت كنندگان كمك های GGP از محل های پیشنهادی این شهرستان بازدید و از فعالیت های اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در روستاهای كنگرلو ، لاهرود و مزرعه خلف بازدید و با مدیرعاملان و اعضای صندوق اعتبارت خرد زنان روستایی بحث و تبادل نظر كرد.
به گفته شیخ الاسلامی ، نتایج امكان سنجی تا دهه اول مهر سال جاری اعلام و در صورت تصویب نهایی طرح مذكور اجرا خواهد شد.
صندوق های اعتباری خرد محلی و زنان روستایی با حمایت دفتر زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد كشاورزی از طریق ارائه برنامه های آموزشی و ترویجی به آنها و افزایش سطح درآمد خانوارهای كم درآمد تشكیل شده است.
با توجه به استقبال زنان روستایی در استان اردبیل تلاش برای افزایش تعداد این صندوق ها تا زمان دستیابی به اهداف اصلی طرح توانمند سازی زنان روستایی ادامه خواهد داشت.
6018/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها