دشمن قدرت ناديده گرفتن ماراندارد/ايران پايه اصلي راه حل هاي منطقه اي وجهاني

كرج - ايرنا - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت كه امروز كسي نمي تواند جايگاه ايران را در جهان ناديده بگيرد زيرا اين جايگاه به قدري رفيع و توانمند است كه دشمنان قدرت ناديده گرفتن آن را ندارند.

به گزارش ايرنا، محمود واعظي روز شنبه در آئين بازگشايي دبيرستان دخترانه مهديه رجايي شهر كرج، گفت: در بسياري از مسائل از نام ايران به عنوان راه حل اصلي نام برده مي شود.
واعظي ادامه داد: در سفر اخير رئيس جمهوري به نيويورك و در بازگشت به ايران اين مهم را تاييد كردند كه همه كشورهاي جهان براي حل مشكلات و ناامني ها به دنبال راه حلي از سوي ايران هستنتد تا ببيند با چه راه كاري مي توان ناامني را به حداقل رساند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهار كرد: امروز ايران عزيز است به خاطر اينكه مردمي فكور و رهبري هوشمند دارد كه با همفكري و همدلي در برابر همه ناملايمات مقاومت و در راه رشد و تعالي كشور بدون نگاه به خارج از مرزهاي ايران، حركت مي كنند.
وي بيان داشت: اگر در آينده بخواهيم كشوري داشته باشيم كه اقتصادش خودكفا و جواناني عالم با تلاش در راه دانش اندوزي داشته باشد، در قالب فعاليت هاي دانش بنيان اين مهم صورت مي گيرد.
اين مسئول افزود: در ايران نوآوري، پيشرفت به خاطر توانمندي هايي است كه جوانان ايراني دارند و اگر امروز در نانو در جهان پيشتاز هستيم و جوانان در بخش هاي مختلف استعدادشان را به نمايش گذاشته اند، حاصل تلاش معلمان در مراكز آموزشي و دانشگاهي است كه اين تحول را به وجود آورده اند.
وي با تاكيد بر اينكه ثروت در دنياي امروز علم و دانستن است كه نيروي انساني محوريت آن را برعهده دارد، اظهار داشت:‌ در كشور ما ايران علم و دانش يك ارزش محسوب مي شود، زيرا دين مبين اسلام همواره بر آن تاكيد دارد و مقام معظم رهبري و رئيس جمهوري نيز تلاش در اين عرصه را يكي از نياز هاي اصلي كشور مي دانند.
به گفته وي، امام راحل (ره)، مقام معظم رهبري و رئيس جمهوري ايران در ديدارهاي مختلف با فعالان سنگر علم و دانش همواره عنوان كرده اند كه اميد ما به نسل جوان است زيرا اين قشر بزرگترين سرمايه كشور را تشكيل مي دهند.
واعظي خاطر نشان كرد: اگر امروز ملت ايران در دنيا و منطقه آبرو دارد به اين علت است كه اين ملت فهيم هستند و در مقابل مشكلات مقاومت مي كنند و در 37سال انقلاب ثابت كرده اند كه در راه اسلام و انقلاب هستند و بيداري اسلامي كه در جهان صورت گرفته نيز حاكي از اين رويكرد است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: بيداري اسلامي و نهضت امام راحل(ره) براي جهان اسلام ميراث گرانبها است كه شكل گرفته و برخلاف ميل دشمنان كه تلاش مي كنند آن را خاموش كنند، خاموش شدني نيست.
اين مسئول بيان داشت:جرقه بيداري اسلامي توسط امام راحل (ره) در جهان زده شده و توسط مقام معظم رهبري تا كنون مورد حمايت قرار گرفته است كه همين عامل به يكي از ترس هاي دشمن از ايران تبديل شده است.
وي تصريح كرد: اكنون در فضاي مجازي نياز به ايجاد تحولاتي داريم تا بتوانيم از اين موقعيت مناسب هم به عنوان فرصت استفاده كنيم و هم از آثار مخرب آن كه براي كشور يك تهديد محسوب مي شود، پيشگيري كنيم.
وي گفت: دانش آموزان و دانشجويان در كنار توجه خانواده استفاده از فضاي مجازي را مديريت كنند و از اين فضا براي اقدامات دانش اندوزي و اقدامات پژوهشي براي پاسخگويي به نيازهاي كشور و رشد همه جانبه در بخش هاي آموزشي علمي، فرهنگي و غيره استفاده كنند.
**البزر نخستين استان هوشمند كشور
وي اظهار كرد: با تلاش استاندار البرز و توانمندي هاي خاصي كه در البرز ديده مي شود اين استان در كشور به عنوان پايلوت هوشمند انتخاب مي شود و اولين گام براي هوشمند سازي در البرز را در دبيرستان دخترانه مهديه در ناحيه سه كرج آغاز كرده ايم كه در صورت استفاده بهينه از اين موقعيت و رشد فعاليت هاي علمي و پژوهشي در اين آموزشگاه تلاش مي كنيم تا همه مدارس استان به سيستم هوشمند از سوي دولت تدبير و اميد مجهز شود.
وي در ادامه به دانش آموزان توصيه كرد براي رشد و تعالي كشور و همدلي دانش آموزان به سئولات مطرح شده از سوي رياست جمهوري در قالب پرسش مهر مشاركت كنند زيرا البرز هميشه در عرصه هاي علمي، پژوهشي ، فرهنگي ، ورزشي و اقتصادي حرف اول را در كشور مي زند.
2819/1535خبرنگار:مهين مالمير**انتشاردهنده: داريوش غفاري

سرخط اخبار استان‌ها