تهران- رييس كل سازمان امور مالياتي گفت: معاملات سكه در بازار هنوز مشمول ماليات بر ارزش افزوده نشده است و همزمان با اجراي اين طرح، اطلاع رساني كامل انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،' علی عسكری ' روز شنبه در ادامه نشست خبری كه به مناسب فرا رسیدن ایام دهه فجر در این سازمان برگزار شد، افزود: در سه ماه پاییز سال جاری 23 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده از محل فروش سكه ازسوی بانك مركزی به خزانه واریز شده است.

به گفته ی وی از ابتدای سال جاری تاكنون 27 تا 28 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به حساب خزانه واریز شده است.

وی اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده با بانك ملی قرار است مالیات بر ارزش افزوده سكه های پیش فروش نیز در زمان تحویل سكه دریافت شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح كرد: بر همین اساس معاملات سكه در بازار هنوز مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی شود و نباید مالیاتی را در این معاملات دریافت كنند.

عسكری تصریح كرد: اگر در ماه های گذشته فروشنده ای در بازار مالیات ارزش افزوده از سكه دریافت كرده باشد، باید آن را ابراز و مالیاتش را به سازمان پرداخت كند.

وی گفت: سازمان امور مالیاتی در صورت مشمول شدن سكه بازار در این قانون، اطلاع رسانی لازم را انجام می دهد تا از سوء استفاده احتمالی جلوگیری شود.



** ایجاد واحد پولشویی در سازمان امور مالیاتی

این مقام ارشد مالیاتی كشور همچنین از ایجاد واحد پولشویی در سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت: بر اساس قانون مبارزه با پولشویی دستگاه های اجرایی موظف به ایجاد واحد پولشویی در سازمان هستند و بر همین اساس این واحد در تشكیلات جدید سازمان امور مالیاتی ایجاد می شود.

به گفته ی عسكری این دفتر به صورت مستقل و زیر نظر رییس سازمان امور مالیاتی خواهد بود.



** پایه جدید مالیاتی

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا در خصوص پایه جدید مالیاتی در سال آینده اظهارداشت: این امر به اصلاح قانون برمی گردد و این امر (اصلاح قانون) در حال نهایی شدن است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی پایه های عایدی سرمایه و مجموع درآمد را از پایه های جدید مالیاتی عنوان كرد و افزود: برای اجرای این پایه ها منتظر مسیر قانونی هستیم.

اقتصام** 9141 **1561
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد