۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۱۴
کد خبر: 82567155
T T
۰ نفر
اجراي بيش از 10 طرح با اشتغالزايي 122 نفر در شهرستان سروآباد

سنندج- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي شهرستان سروآباد از اجراي 10 طرح كشاورزي و باغداري با اشتغالزايي 122 نفر در اين شهرستان خبر داد.

مجيد قاسمي نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با تبريك هفته جهاد كشاورزي و سي و هشتمين سالگرد تاسيس جهاد سازندگي به فرمان امام (ره) اظهار كرد: سازمان جهاد كشاورزي تجلي اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال در جامعه است.
وي به مهمترين اقدامات جهاد كشاورزي شهرستان سروآباد در سال جاري اشاره كرد و افزود: طرح توسعه باغات ديم در سطح شهرستان به ميزان 250 هكتار كه باعث ايجاد اشتغال براي 50 نفر شده است از جمله اين طرح ها است.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان سروآباد اضافه كرد: همچنين طرح توسعه باغات توت فرنگي در اين شهرستان در سطح 30 هكتار از باغات از ديگر اقدامات جهاد كشاورزي است كه باعث ايجاد اشتغال براي 30 نفر شده است.
وي افزود: اجراي طرح هاي آبياري تحت فشار (قطره اي) براي كشاورزان منطقه كه باعث صرفه جويي در مصرف آب و افزايش راندمان توليده شده و اقدام در جهت تعيين تكليف اراضي كشاورزي فاقد سندهاي رسمي در جريان رفع تداخلات و كاداستر از ديگر اقدامات جهاد كشاورزي شهرستان سروآباد است.
وي گفت: طرح توسعه زنبور عسل در سطح روستاهاي شهرستان سروآباد با اشتغالزايي 32 نفر و طرح توسعه گياهان دارويي در سطح پنج هكتار با اشتغالزايي پنج نفر از ديگر طرح هاي مهم جهاد كشاورزي اين شهرستان است.
قاسمي نژاد ادامه داد: طرح اصلاح و نوسازي باغات در سطح 10 هكتار از باغات سطح شهرستان با اشتغالزايي 10 نفر و طرح توسعه پرورش گاو 2 منظوره سمينتال در سطح روستاهاي تابعه با توجه به پايين بودن هزينه نگهداري و بالا بودن راندمان توليد آن از مهمترين اقدامات سازمان جهاد كشاورزي سروآباد در طول سال جاري است.
وي اضافه كرد: مبارزه با آفات مهم و كليدي منطقه در سطح پنج هزار هكتار اراضي باغي، زراعي، مرتعي و جنگلي با مصرف بيش از 2 هزار ليتر سم و بيش از 100 روز نفر كارگر و حفاظت از اراضي كشاورزي با ايجاد ساز و كارهاي قانوني و نظام مند در جهت تغيير كاربري اراضي از ديگر اقدامات جهاد كشاورزي شهرستان سروآباد در راستاي توليد و اشتغال است.
وي در پايان اظهار كرد: سازمان جهاد كشاورزي به عنوان يك دستگاه تخصصي با در اختيار داشتن كارشناسان ماهر و كارآموزده در يك پروسه مبتني بر اصول ترويج و آموزش كشاورزي، يافته هاي علمي در مراكز تحقيقاتي كشور كه حاصل سال هاي تلاش متخصصين تراز اول است را به سطح باغات و مزارع انتقال داده و با اجراي اين مهم ترويج كشاورزي نوين و علمي تحقق پيدا مي كند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مركزي و هورامان و جمعيتي افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 كيلومتري از سنندج مركز استان كردستان واقع شده و 24 كيلومتر مرز با كشور عراق دارد.
7354/1904
**خبرنگار: فرزاد آداك**انتشار دهنده: مسعود احمدي
** آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

سرخط اخبار استان‌ها