۶ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۴۱
کد خبر: 82246699
T T
۰ نفر
استاندار كردستان: فرهنگ پيشگيري بايد ارتقا پيدا كند

سنندج- ايرنا- استاندار كردستان بر لزوم ارتقا فرهنگ پيشگيري در جامعه تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا عبدالمحمد زاهدي روز سه شنبه در مراسم افتتاحيه دهمين كنگره بين المللي ميكروبيولوژي در سنندج ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين كنگره بين المللي در سنندج، گفت: اميدوارم حاصل اين نشست علمي ارتقا فرهنگ پيشگيري در جامعه و ارتقا روش ها و شيوه هاي درمان بيماري هاي عفوني باشد.
وي در ادامه اظهار داشت: با توجه به گفته پزشكان، بدن ما در گذشته مقاومت بيشتري در برابر هجوم ميكروب ها داشته كه به دلايلي از جمله مصرف بيش از حد آنتي بيوتيك ها اين مقاومت كاهش پيدا كرده است.
زاهدي برگزاري اين كنگره را نشان از توجه جدي جامعه پزشكي جهان، كشور و استان كردستان به اين موضوع دانست و گفت: اين كنگره علمي براي واكاوي دلايلي است كه مقاومت انسان ها در مقابل هجوم ميكروب ها را كاهش داده است.
استاندار كردستان همچنين افزود: دستاوردهاي اين كنگره بايد اولا ارتقا فرهنگ پيشگيري در جامعه باشد و ثانيا موجب ارتقا فرهنگ استفاده از آنتي بيوتيك ها و در مرحله بعد ارتقا و اصلاح آموزش در نظام سلامت شود.
زاهدي با خطاب قرار دادن اساتيد و پزشكان حاضر در كنگره گفت: اميدواريم شما راهكارهاي مناسب براي رسيدن به اهداف كنگره را داشته باشيد.
زاهدي در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: خوشبختانه كردستان در حوزه پزشكي ظرفيت بالايي دارد و نيروي انساني استان ما مي تواند خدمات شايسته اي در استان، كشور و جهان ارائه نمايد.
كنگره بين المللي ميكروبيولوژي با حضور روسا و اساتيد دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور و اساتيدي از كشورهاي اروپايي به مدت 3 روز در سنندج برگزار مي شود.
1904
خبرنگار و انتشار دهنده: مسعود احمدي

سرخط اخبار استان‌ها