۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۰
کد خبر: 83130714
T T
۰ نفر
توسعه گلخانه ها راهكار افزایش تولید باكیفیت است

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: با توجه به بحران آب در این استان توسعه گلخانه ها گامی در جهت افزایش كیفیت و تولید محصول در واحد سطح است.

به گزارش ایرنا، عبدالكریم گراوند روز سه شنبه دردور سوم سفرهای شهرستانی در دشتی افزود: تولیدات خارج از فصل در استان بوشهر باید به سمت فضاهای سربسته و گلخانه هدایت شود.
وی در جریان بازدید از چند طرح تولیدی ازجمله نخستین گلخانه هیدروپنیك استان بوشهر بیان كرد: این استان با برخورداری از شرایط ویژه سالانه 700 هزار تن محصول كشاورزی خارج از فصل با گردش مالی 10 هزار میلیارد ریال تولید می كند.
استاندار بوشهرگفت: باتوجه به اشتغال، سلامت و كیفیت، صادرات و ارزآوری ناشی از صادرات محصولات گلخانه ای توسعه این بخش از اولویت های جهاد كشاورزی در استان بوشهر است.
گراوند در ارتباط با تنها گلخانه هیدروپنیك استان بوشهر اظهار داشت: این گلخانه در زمینی به مساحت 2 هكتار با 25میلیارد ریال اعتبار و ایجاد 15 فرصت شغلی به صورت مستقیم در شهرستان دشتی فعال است.
وی یادآورشد: در این نوع از گلخانه ها محدودیت خاك هیچ نقشی ندارد و باتوجه به اینكه سیستم آن بسته است در مصرف آب صرفه جویی بیشتری می شود.
گراوند افزود: باتوجه به اینكه در این نوع گلخانه هیچ نوع اثری از خاك وجود ندارد بنابراین نگرانی‌ های آلوده شدن خاك، ضدعفونی آن و مبارزه با آفاتی كه از راه خاك به گلخانه راه پیدا می‌ كند از بین می ‌رود و سلامت محصول افزایش می یابد.
استاندار بوشهر گفت: میزان تولید در گلخانه های هیدروپنیك نسبت به سایر گلخانه ها بالای 350 تن است.
وی یادآورشد: در زمان حاضر بیش از 300 هكتار گلخانه در استان بوشهر وجود دارد كه سالانه بیش از 6 هزار تن محصول تولید می كنند.
استاندار بوشهر در دور سوم سفرهای شهرستانی خود بازدید از طرح های عمرانی، اقتصادی و اشتغال روستایی از طرح بسته بندی سبزیجات تازه و خشك و احداث سردخانه با ظرفیت 100 تن، اعتبار 6 میلیارد و 500 میلیون ریال و اشتغال 10 نفر در شهرستان دشتی بازدید كرد.
6043/6047

سرخط اخبار استان‌ها