۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۹
کد خبر: 83067753
T T
۰ نفر
دانشگاه‌ هاي بوشهر و آلمان همكاري پژوهشي مي كنند

بوشهر- ايرنا- مدير امور پژوهش دانشگاه خليج فارس بوشهر گفت: اين دانشگاه در زمينه تداوم ‌پذيري انرژي و محيط زيست در ايران با دانشگاه اشتوتگارت آلمان همكاري پژوهشي مي‌كند.

به گزارش ايرنا، روح الله فاتحي روزسه شنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: در اين زمينه نشست‌هايي از 21 تا 23 مهر با حضور استادان و پژوهشگراني از انيستيتو اقتصاد انرژي و كاربرد منطقي انرژي (IER) دانشگاه اشتوتگارت آلمان و دانشكده مهندسي انرژي دانشگاه صنعتي شريف و جمع ديگري از متخصصان صنعت و دانشگاه در دانشگاه خليج فارس بوشهر برگزار شد.
وي بيان كرد: اين نشست ها آغازي بر همكاري مشترك بين دانشگاه هاي خليج فارس و دانشگاه اشتوتگارت آلمان در اجراي طرح «نوآوري‌هايي براي آينده تداوم ‌پذير انرژي در ايران» با حمايت وزارت فدرال آموزش و پژوهش آلمان است.
فاتحي ادامه داد: در اين طرح كه شامل هفت محور حمل و نقل الكتريكي، صنعت، انرژي تجديدپذير، جزيره سبز، ‌شهر تداوم‌پذير، اقتصاد و شبكه انرژي ايران است، دانشگاه خليج فارس بوشهر به عنوان همكار علمي حضور دارد.
فاتحي ادامه داد: اين همكاري با انعقاد تفاهم نامه بين مركز پژوهش نفت و گاز دانشگاه خليج فارس و انيستيتو اقتصاد انرژي و كاربرد منطقي انرژي (IER) دانشگاه اشتوتگارت آلمان آغاز شده است.
وي افزود: تبادل دانشجو و استاد و برگزاري نشست هاي تخصصي با موضوع هاي متناسب با نياز استان بوشهر از جمله موراد گنجانده شده در اين تفاهم نامه است.
دانشگاه خليج فارس با حدود هفت هزار دانشجو در 29 رشته كارشناسي، 48 رشته كارشناسي ارشد و 13 رشته دكترا، جهت گيري خود را در حوزه كار آفريني قرار داده و اين دانشگاه از طرف وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به عنوان پايلوت دانشگاه كار آفرين انتخاب شده است.
7212/6043

سرخط اخبار استان‌ها