۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۱
کد خبر: 83063217
T T
۰ نفر

محورخطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۱
کد خبر: 83063217
محورخطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- خطیبان نماز جمعه این هفته شهرهای استان بوشهر بر برطرف كردن مشكلات اقتصادی با استفاده از ظرفیت نخبگان و مراكز دانشگاهی،ضرورت ایستادگی در برابر دشمن ،

*بوشهر
بوشهر-ایرنا- امام جمعه موقت بوشهر گفت: حل مشكلات اقتصادی نیازمند وجود روحیه مجاهدت بسیجی در بین مسئولان و استفاده از ظرفیت نخبگانی درجامعه است.
به گزارش ایرنا،حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با گرامیداشت ولادت امام محمد باقر (ع) افزود: مشكلات در قالب دستورالعمل های سازمانی و اداری قابل حل نیست و در این عرصه باید از روحیه بسیجی حاكم بر دوران هشت سال دفاع مقدس الهام گرفت.
وی اظهارداشت: مسئولان اقتصادی كشور نیز در شرایط موجود باید بصورت شبانه روزی برای حل مشكلات اقتصادی كشور تلاش كنند.
خطیب نماز جمعه بوشهر ادامه داد: از دیگر ظرفیت مهم برای حل مشكلات اقتصادی جامعه نخبگان و دانشگاهیان كشور است كه باید بصورت ویژه از آن استفاده كرد.
وی افزود: در چند دهه ای كه از عمر انقلاب اسلامی گذشته با وجود پیشرفت در عمده عرصه ها اقتصاد كشور آسیب پذیر بوده كه این امر نشان از استفاده از نكردن از ظرفیت نخبگان این عرصه است.
دشتی تاكید كرد: در این چند دهه یا ظرفیت نخبگان در حوزه اقتصادی فعال نبوده و یا اینكه مجریان كار با آنها بخوبی ارتباط برقرار نكردند.
وی اظهارداشت: در چنین شرایط دانشگاه ها با برخورداری از توان علمی بالا می توانند بصورت مشورت در خدمت دولت باشند.
دشتی در ادامه با گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: جامعه ما در مسیر آموزش 2 كانون مهم خانواده و مدرسه را دارد كه باید به آنها توجه ویژه شود.
وی افزود: آموزش تنها به ارائه چند نكته در مدرسه خلاصه نشده و باید تقویت ارتباط معلمان با اولیا دانش آموزان بطور جدی شكل گیرد.
دشتی یادآورشد: فراهم شدن زمینه آشنایی معلمان با روحیات دانش آموزان این امكان را فراهم می كند تا آنها بتوانند به نحو مطلوب تری در آموزش دانش آموزان نقش آفرینی كنند.
7212
*دیر
امام جمعه دیر گفت : بهانه گیری آمریكا علیه جمهوری اسلامی تمام شدنی نیست و یكی پس از دیگری مطرح می كند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر افزود: با اقتدار، قدرت و قاطعیت درمقابل زیاده خواهی های دشمن ایستادگی كنیم.
امام جمعه دیر با اشاره به تصویب ماجرای الحاق ایران به كنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: نمایندگان مخالف و موافق این طرح آنچه كه درشان مجلس شورای اسلامی بود، انجام ندادند و مجلس شورای اسلامی جای منطق و استدلال است و جای جار و جنجال نیست.
وی در رابطه با دیدار اخیر سران سه قوه با مقام معظم رهبری گفت: یكی از دغدغه جدی مردم مشكلات اقتصادی است و تاكید رهبری بر حل مشكلات اقتصادی مردم است و مسئولان تصمیم جدی و عملیاتی بگیرند تا مردم آثار و بركات این تصمیم ها را ببینند و با فعال كردن ظرفیت ها و قابلیت های كشور و برنامه ریزی صحیح مسئولان و بصیرت مردم تحریم ها خنثی خواهد شد.
حجت الاسلام حسینی در رابطه با پیاده روی اربعین حسینی افزود: پیاده روی اربعین حسینی نماد حیات شهید، قدرت شیعه و یكپارچگی مسلمانان است و همه باید این حركت حماسی را ارج بگذارند.
7207
*گناوه
گناوه-ایرنا- امام جمعه گناوه گفت: حل مشكلات اقتصادی كشور نیازمند كار جهادی و تلاش مضاعف همه جانبه همگان با تبعیت از منویات رهبرمعظم انقلاب است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی ركنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: رهبرمعظم انقلاب در دیدار با سران سه قوه با موضوع اقتصادی نكات مهمی ایراد فرمودند كه حل مشكلات و تامین نیازمندی های عموم مردم از مهم ترین درخواست رهبری از آنان بود.
وی اظهارداشت: كشور ایران دارای منابع و ظرفیت های فراوانی در بخش های مختلف از جمله دارابودن 9 درصد ذخایر جهان است كه می طلبد با بهره گیری از ظرفیت بی بدیل جوانان و نخبگان در برطرف كردن مشكلات بوجود آمده تلاش شود.
امام جمعه گناوه گفت: به بركت اهل بیت (ع) و خون شهدا كشور از مشكلات كنونی عبور و بر عزت و اقتدار نظام بیش از پیش افزوده خواهدشد.
وی به لایحه كنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم اشاره كرد و گفت: باتوجه به اینكه لایحه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما در مجلس و هم در فضای جامعه با مخالفت روبرو شد ، در شورای نگهبان در حال بررسی است و آنچه كه مصلحت مردم و نظام باشد باید مدنظر دست اندركاران آن قرار گیرد.
امام جمعه گناوه با گرامیداشت فرارسیدن روز جهانی استاندارد گفت: مردم در خرید كالا و اقلام باید به كیفیت و استانداربودن آن توجه جدی كنند.
ركنی حسینی افزود: ملاك و معیارهای استاندارد در تمامی عرصه ها از جمله در صنعت خودروسازی باید رعایت شود.
6164
*برازجان
بوشهر –ایرنا- امام جمعه برازجان گفت: كشورهای استعماری برای اهداف پلیدشان قوانینی همانند قانون مبارزه با پولشویی را ایجاد می كنند.
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های امروز شهر برازجان افزود : این كشورها برای اینكه بتوانند به كمك این قوانین كشورهای مد نظر را كاملا تحت نظر و محدود نمایند یعنی هر گونه كمك مالی به گروههای مقاومت (كه تحت تعریف آنها تروریست هستند ) ممنوع می كنند.
وی تصریح كرد : طبق این قانون هر گونه فعالیت مالی در حوزه نظامی باید تحت نظارت این كنواسیون قرار بگیرد و دسترسی كامل به اطلاعات مالی نظامی به آنها داده شود.
مصلح این قانون را برخلاف نص سریع قرآن و سنت دانست و همچنین آن را مخالف نظر صریح مراجع تقلید عنوان كرد.
امام جمعه برازجان در ادامه ضمن گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان به لزوم جدی گرفتن پیوند اولیا و مربیان و ارتباط مستمر والدین با مدرسه و تشریفاتی نبودن این انجمن تاكید كرد.
وی به تشكیل میز خدمت و پاسخگویی به سئوالات مردم توسط شورای اسلامی و شهرداری برازجان اشاره كرد و افزود : این سنت حسنه با همكاری مسئولان و حضور و مشاركت مردم بویژه فعالان اجتماعی استمرار یابد.
7213
*كنگان
بوشهر – ایرنا – امام جمعه كنگان استان بوشهر گفت: ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه و تسلیم دشمن شدن بزرگترین خیانت به كشور است .
به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به شرایط كشور افزود: برخی تلاش می كنند با القا افكار دشمن بگویند كشور به بن بست رسیده و این بحران غیرقابل حل است و تنها راه نجات متوسل شدن به آمریكا است كه به فرموده رهبری كسانی كه در داخل كشور این فكر را كه مطلوب دشمن است ترویج می كنند اینها خیانت می كنند.
وی تاكید كرد: ملت بزرگ ایران پشت سر ولی فقیه زمان با تمام توان و قدرت اجازه تعبیر شدن خواب خرگوشی دشمن را نخواهند داد.
خطیب جمعه كنگان ترامپ را عبیدالله زمان معاصر دانست و با تاكید بر اینكه ملت بزرگ ایران با تاسی به سیره آموزگار شهادت امام حسین (ع) مقابل دشمن خواهند ایستاد ،یادآورشد: پاسخ به یاوه گویی های ترامپ این است كه ملت ایران با تاسی به امام آزادگان هرگز زیر بار ذلت نخواهند رفت.
محمودی اظهارداشت: به رغم همه مشكلات ، با همت جوانان مومن و انقلابی و مسئولیت پذیر و با فضای همدلی ملت و مسئولان ، ایران اسلامی از این پیچ مهم تاریخی نیز به سلامت عبور خواهند كرد.
وی به اظهارات حكیمانه رهبر معظم انقلاب در اجتماع بزرگ بسیجیان در ورزشگاه آزادی اشاره و گفت: اگر بخواهیم همه بیانات معظم له را در یك جمله خلاصه كنیم این است كه عزت نظام دینی با همه مشكلات كشور در اوج و قله است.
امام جمعه كنگان به موضوع تصویب لایحه سی.اف.تی (كنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم) در مجلس شورای اسلامی و طرح حرف و حدیث ها و نظرات مختلف در این خصوص و با تاكید بر اینكه همه باید به نظر مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان احترام بگذاریم گفت: تا زمانی كه شورای نگهبان اظهار نظری نكرده ، مصوبه مجلس سندیت ندارد و امیدواریم فرجام این مصوبه باعث به مخاطره افتادن منافع و مصالح ملی نشود.
محمودی با گرامیداشت هفته ناجا و تقدیر از نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی در تامین آرامش در كشور افزود: محیط امن كشور مرهون تلاش و همت بلند نیروهای مسلح از جمله نیروی مقتدر انتظامی است.
وی با تسلیت حلول ماه صفر به آماده شدن جهان اسلام برای برگزاری همایش بی نظیر اربعین حسینی اشاره كرد و گفت: شركت كنندگان در این همایش بزرگ اعم از شیعی و سنی و حتی غیرمسلمانان در اربعین جاذبه بزرگ حسینی را به منصه ظهور می رسانند.
وی با تبریك هفته تربیت بدنی و تقدیر از ورزشكاران افتخارآفرین شهرستان كنگان بار دیگر خطاب به مسئولان و شركتهای مستقر منطقه گفت: اگر هر شركت یك تیم و یا دسته ورزشی شهرستان كنگان را حمایت كند ، ورزشكارانی كه با دست خالی اینگونه افتخار آفرینی كردند در سایه حمایت مادی و معنوی می توانند در عرصه ملی و بین المللی خوش بدرخشند.
7208/6045

سرخط اخبار استان‌ها