۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴
کد خبر: 82868784
T T
۰ نفر
جشن‌های نوروزگاه ایران با حضور معاون رئیس جمهور در آرامگاه فردوسی آغاز ‌شد

مشهد- ایرنا- با حضور علی اصغرمونسان، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جشن های نوروزگاه ایران، در دومین روز فروردین 1397 از مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه فردوسی آغاز شد.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، روز پنجشنبه در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا اظهار كرد: جشن های نوروزگاه در حقیقت جلوه‌ آیین‌های نوروزی، برگزاری موسیقی محلی و مقامی، معرفی آداب و رسوم و سنن نوروزی همراه با مردم‌شناسی، جشنواره غذاهای سنتی، پوشاك محلی و بازی‌های آیینی و بومی است كه با هدف آشنایی و معرفی آن به مردم برگزار می شود.
ابوالفضل مكرمی فر بیان كرد: این جشن ها در خراسان رضوی از امروز آغاز شد و طبق برنامه ریزی انجام شده همزمان با نوروز 97، جشن نوروزگاه در 12 شهرستان و مكان تاریخی دیگر استان نیز برپا می شود.
وی افزود: شهرستان های گناباد، درگز، نیشابور، سبزوار، تربت جام، خواف، كلات، طرقبه و شاندیز و خانه ملك، موزه بزرگ خراسان، نمایشگاه بین‌المللی مشهد در كنار آرامگاه فردوسی برگزار كننده جشن های نوروزگاه در استان هستند.
وی بیان كرد:در قالب جشن نوروزگاه در آرامگاه فردوسی نوروزخوانی، شاهنامه خوانی، مراسم آیینی نوروز، ورزش‌های باستانی، و مراسم آیین اسب چوبی از برنامه‌های متنوع مورد نظر است كه برای بازدید كنندگان اجرا می شود.
علی اصغرمونسان، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حضور در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی، افتتاح جشن های نوروزگاه ایران از آرامگاه فردوسی و آغاز بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی به مساحت 6 هكتار، به مشهد سفر كرده است.
7496/5132
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ