شهرکرد – ایرنا – مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش‌های دوشنبه شب گفت: با توجه به شدت بارش‌ها و حضور زودتر از موعد عشایردر استان، امدادرسانی به ۴۰۰ خانوار عشایری در شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان و اردل انجام شد.

خسرو کیانی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این ارتباط نسبت به اسکان اضطراری آن دسته از عشایری که نزدیک روستاها و مراکز جمعیتی بودند و همچنین نسبت به انتقال دام آنان به منطقه‌ای امن اقدام شد.

وی اظهار داشت: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با همکاری فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نسبت به توزیع اقلام زیستی و علوفه مورد نیاز عشایر اقدام کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام بازدیدهای میدانی از مناطق عشایرنشین این استان گفت: با توجه به امدادرسانی‌های انجام شده هم اکنون مشکل خاصی در منطقه وجود ندارد و بازدیدهای میدانی برای بررسی مسائل و مشکلات ناشی از بارش باران در منطقه ادامه دارد.

وی یادآور شد: بارش‌های اخیر موجب بروز خسارت‌ و تلفات دامی عشایر شد که در حال ارزیابی میزان خسارت‌های وارده به عشایر هستیم.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیشترین میزان بارش در کوهرنگ با ۵۱.۳ میلی‌متر، لیرابی ۳۳، فارسان ۲۸.۹، بازفت ۲۵.۳ و دوآب صمصامی با ۲۵ میلی‌متر گزارش شد.

پیشتر اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با صدور هشدار سطح نارنجی از ورود یک سامانه بارشی از روز دوشنبه تا چهارشنبه به استان خبر داده بود.