تهران- ایرنا- عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه پالایشگاه آبادان در دولت آیت الله رئیسی نماد خودباوری ملی و «ما می‌توانیم» است.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: توسعه پالایشگاه آبادان در دولت سیزدهم با وجود همه تحریم‌ها و کارشکنی‌ها نماد خودباوری ملی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: پالایشگاه نفت آبادان از بعد از جنگ تحمیلی با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کرد و همه دولت‌ها قول توسعه آن را می‌دادند که این توسعه در دولت فعلی محقق شد.

وی افزود: دولت قبل هیچ اعتقادی به ساخت و توسعه پالایشگاه نداشت و به این حوزه توجهی نمی کرد .ما در دولت قبل نفت خام را بشکه بشکه می فروختیم و آنها فراورده های نفتی را به ما لیتر لیتر می فروختند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: کشورهایی که هیچ منابع نفتی ندارند با احداث پالایشگاه نفت ما را می خرند و فراورده های آن را به قیمت بالاتر به ما می فروشند.

وی افزود: علم و دانش ساخت پالایشگاه جزء علوم هایتک به شمار میرود و توسعه پالایشگاه آبادان در دولت سیزدهم با وجود همه تحریم‌ها یک اقدام مهم و بزرگ در این راستا است.

به گزارش ایرنا، وزیر نفت در گزارشی اعلام کرد که پالایشگاه نفت آبادان در دولت قبل زیان‌ده بود و در دی‌ماه ۱۳۹۴ وزیر نفت وقت اعلام کرد که ما حاضر هستیم این پالایشگاه را رایگان واگذار کنیم.با اقدامات دولت سیزدهم و تکیه بر توانمندی‌های داخلی و پیمانکاران و بهره‌برداری از فاز دوم این پالایشگاه، به‌طور میانگین سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان سودآوری این پالایشگاه ثبت شده‌است.