ایلام - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت: پرونده خرید تضمینی ۱۰۳ هزار تن گندم برداشت شده این استان برای پرداخت به گندمکاران به بانک کشاورزی ارسال شده است.

"اصغر باباخانی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون ۱۰۷ هزار تن گندم از مناطق گرمسیر استان ایلام برداشت شده که پرونده خرید تضمینی ۱۰۳ هزار تن آن در سامانه مربوطه ثبت و به بانک کشاورزی استان ارسال شده است.

وی افزود: در حال حاضر ایلام، یکی از استان های پیشرو کشور در زمینه ثبت سامانه ای و ارسال پرونده خرید تضمینی گندم کشاورزان به بانک عامل در کشور بوده است.

باباخانی با بیان اینکه بانک کشاورزی، بانک عامل برای پرداخت مطالبات گندمکاران است، ابراز کرد: امسال مطالبات گندمکاران از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها تامین می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام تصریح کرد: تا این لحظه هیچگونه پرداختی برای مطالبات گندمکاران در استان ایلام انجام نشده و این موضوع برای سایر نقاط کشور نیز صدق می کند.

باباخانی ادامه داد: قیمت مصوب خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری برای هر کیلو گندم معمولی ۱۷۵ هزار ریال و برای هر کیلو گندم دوروم ۱۸۰ هزار ریال است.

به گزارش ایرنا، در سال زراعی جاری ۶۵ هزار هکتار از اراضی آبی و ۹۲ هزار هکتار از اراضی دیم استان به زیر کشت گندم معمولی و دوروم رفته است.

پیش بینی می شود در سال زراعی جاری ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ میزان ۴۰۰ هزارتن گندم از مزارع استان برداشت شود.

استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی است.

تقویم سال زراعی و سال آبی از اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می شود.