زنجان - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان به نقش حیاتی آموزش و پرورش و معلمان در بالندگی جامعه اشاره کرد و گفت: بزرگترین مولفه قدرت یک کشور، نیروی انسانی است.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در نخستین همایش معلم ماندگار(تجلیل از معلمان بازنشسته بالای ۸۰ سال استان)، افزود: عامل ماندگاری معلمان، تربیت شاگردانی است که در جامعه منشأ خدمات می شوند.

وی ادامه داد: معلمی به معنای واقعی کلمه، عشق است و با همین دلیل است که معلم عاشقانه در مسیر تعلم و تربیت قدم بر می دارد.

حجت الاسلام خاتمی گفت: اثرگذاری معلم روی دانش آموزان منحصر به مسائل علمی نیست بلکه رفتار و منش معلمان بر روی دانش آموزان در ابعاد مختلف تاثیرگذار است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این همایش، گفت: معلمان پیشکسوت، ستارگان بی بدیل علم و دین هستند و اگر جامعه در عرصه تمدنی، دینی و انقلابی مصمم و پایدار مانده این مهم حاصل مجاهدت های معلمان است.

علی اسماعیلی افزود: جانفشانی های جوانان انقلاب و مجاهدان علم و پژوهش همه و همه نتیجه انتشار علم و معرفتی بوده که خداوند در وجود معلمان نهاده است.

وی به راه اندازی موزه آموزش و پرورش استان در دبیرستان ماندگار شریعتی شهر زنجان اشاره کرد و افزود: هر جامعه ای که به فرهنگ و باورهای خود اهمیت ندهد دچار زیان و خسران خواهد شد.

در ادامه در نخستین همایش معلم ماندگار از معلمان بازنشسته بالای ۸۰ سال استان تجلیل شد.