کاشان- ایرنا- معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:حکیم و حکمت خاص ایرانی هاست و بنا داریم در برنامه هفتم توسعه  به جامعه جهانی حکیم معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم عموعابدینی روز یکشنبه در آیین تجلیل از استادان سرآمد و نمونه آموزشی دانشگاه کاشان افزود:امروز اگر دانشگاه بتواند برنامه محوری،استادمحوری،شاگردپروری و اخلاق محوری را اجرایی کند تبدیل به دانشگاه حکمتی شده که ویژه ایران بوده است،دانشگاه های بزرگ جهان متمایل به دانشگاه حکمت بنیان هستند و دانشگاه هایی ازجمله دانشگاه استنفورد برنامه محوری،استاد محوری و شاگردپروری را اجرا کرده اند در برنامه هفتم توسعه دانشگاه های ما به سمت دانشگاه های حکمتی حرکت می کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: پایه و ریشه دانشگاه حکمت بنیان در جهان در حال اجراست و یکصد دانشگاه برتر دنیا در این مسیر قرار گرفته اند،باید بتوانیم در آینده تعدادی از استادان را از دانشگاه ها انتخاب کنیم و از بین آنها ۲۰ نفر به عنوان سرآمدان آموزشی کشور و سه نفر در سطح بین المللی به عنوان حکیم انتخاب شوند.

عموعابدینی گفت:دانشگاه کاشان در مسیر دانشگاه حکمت بنیان قرار دارد،فضای علوم انسانی در این دانشگاه خوب است و در مسیر علم نافع قرار دارد.

وی افزود: ۷۰۰ سال مسلمانان در حوزه های علمی و اجتماعی اروپا اثرگذار بودند و نقش کلیدی در توسعه علمی دنیا را دانشمندان ایرانی ازجمله خوارزمی،ابوعلی سینا،غیاث الدین کاشانی و غیره داشته اند.

در این مراسم از ۴۵ نفر از استادان نمونه آموزشی دانشگاه کاشان تجلیل شد.

دانشگاه کاشان در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در حال حاضر با ۳۱۳ عضو هیات علمی،۹هزارو ۵۰۰ دانشجو و ۲۵۰ کد رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.