همدان-ایرنا- استاندار همدان با صدور پیامی به مناسبت روز ملی شوراها گفت: شورا در واقع به فرآیند واگذاری امور به مردم، عینیت بخشیده و به برکت این اتفاق مهم، نقش آفرینی مـردم در تعیین سرنوشت خود صد چندان شده است.

به گزارش ایرنا، در پیام روز یکشنبه علیرضا قاسمی‌فرزاد آمده است: شوراهای اسلامی از بارزترین نشانه‌های مردم‌ سالاری دینی نظام اسلامی و کارآمدترین ابزار نهادینه‌سازی هم‌افزایی جمعی و مشارکت مردمی در اداره امور کشور است.

در ادامه این پیام آمده است: واضح است که نهاد مقدس شورا که بنیان آن برگرفته از آموزه‌های دینی و قرآن کریم است، از جمله نهادهای ارزشمند و مؤثری است که به برکت انقلاب اسلامی در کشور ما رشد و نمو پیدا کرده است.

قاسمی فرزاد در این پیام نهم اردیبهشت‌ماه «سالروز ملی شوراهای اسلامی» را به نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی کشور بالاخص نمایندگان متعهد و شریف شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهیدپرور دارالمجاهدین استان همدان تبریک گفت و از فعالیت‌ها و خدمات بی‌بدیل آنها که به دور از انتفاع شخصی و با نیت الهی، برای خدمت به مردم این مسئولیت را پذیرفتند قدردانی کرد.

تاسیس شوراهای اسلامی در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۹ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ توسط امام خمینی (ره) شکل گرفت و ایشان در راستای مشارکت آحاد مردم ایران در تعیین سرنوشت خویش و تشکیل شوراهای اسلامی و تثبیت حاکمیت ملت ایران بر سرنوشت‌ خود فرمان تاریخی تاسیس شورای انقلاب اسلامی را صادر کردند.