کنگاور - ایرنا - فرماندار هرسین از برگزاری جشنواره ملی گلیم و بافته‌های‌داری در این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره جزو مصوبات سفر استاندار کرمانشاه به شهرستان هرسین است.

به گزارش ایرنا، ابوطالب ایتوندی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی به منظور برگزاری جشنواره‌ گلیم هرسین افزود: معرفی هرچه بیشتر و اقتصادی سازی گلیم هرسین از دغدغه های استاندار کرمانشاه است که در سفر اخیر وی به شهرستان برگزاری جشنواره کشوری گلیم هرسین تصویب و اعتبار لازم نیز تامین شده است.

وی تصریح کرد: گلیم هرسین با توجه به پژوهش ها و مطالعات صورت گرفته ظرفیت تبدیل به جهانی شدن را دارد و علاوه بر ارز آوری به فرصتی مناسب برای معرفی بین المللی این شهرستان تبدیل خواهد شد و می‌تواند توسعه وضعیت اقتصادی هنرمندان را فراهم آورد.

فرماندار هرسین افزود: قرار گرفتن جشنواره گلیم هرسین در تقویم جشنواره های ملی نیز در دست پیگیری است.

به گفته ایتوندی بسترسازی ورود بافندگان گلیم به بازارهای جهانی و آشنایی با تجار از دیگر اهداف مورد پیگیری در این جشنواره است تا گلیم هرسین در نگارخانه های جهانی همچنان خودنمایی کند.

فرماندار شهرستان هرسین ادامه داد: در این جشنواره علاوه بر گلیم تمام صنایع دستی و آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان نیز معرفی خواهد شد.

اقتصادی سازی گلیم هرسین در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه

در بخش دیگری از این جلسه معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه آمادگی همکاری همه جانبه این اداره کل در راستای حمایت از گلیم هرسین و برگزاری جشنواره پیش رو را اعلام کرد.

«امین کوگانی» همچنین‌ توسعه صنعت گلیم هرسین و اقتصادی سازی آن را از مهمترین برنامه های این معاونت دانست.

به گفته وی حضور هنرمندان گلیم باف و معرفی محصولات آنان و فعالان این عرصه در نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی از مهمترین اقدامات اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه برای معرفی هر چه بیشتر و اقتصادی سازی گلیم هرسین بوده است.

ساخت بازارچه دائمی صنایع دستی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

شهرستان هرسین در ۴۴ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.