تهران- ایرنا- رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از آمادگی این صندوق برای تقویت و حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان با ارائه تسهیلات و همچنین اهدای جوایز خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدصادق خیاطیان با اعلام حمایت صندوق نوآوری از برگزاری رویدادهای علمی و فناوری در حوزه سلامت از جمله کنگره کنسرژنومیکس، تصریح کرد: شکل گیری کمیته تجاری سازی در این رویداد در کنار توجه به توسعه علمی اتفاق قابل ملاحظه ای است که می تواند در شکل گیری زیست بوم پیشگیری و درمان سرطان و سلامت کشور اثربخش باشد.

وی تاکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی آماده تقویت و حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان از طریق ارائه تسهیلات و حمایت های لازم و نیز اهدای جوایز به گروه هایی است که مورد تایید کمیته تجاری سازی در نمایشگاه یا جشنواره ایده تا استارت ‌اپ قرار می گیرند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه، سلامت از موضوعات راهبردی صندوق است، معاونت توسعه این نهاد را مسوول همکاری های لازم با کمیته تجاری کنگره کنسرژنومیکس معرفی کرد.


عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز در این نشست اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام شده در دنیا طیف مختلفی از خیرین حوزه سلامت و حتی کسانی که با نیت انتفاع اقتصادی قصد مشارکت در بخش سلامت را دارند می توانند در مدل‌های تامین مالی پروژه های اجتماعی مشارکت کنند.

مصطفی زمانیان افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از برخی از این مدل ها می‌تواند انگیزه ای را برای مشارکت خیرین و سرمایه گذاران حوزه سلامت به ویژه در زمینه پیشگیری و درمان سرطان فراهم کند.

دکتر مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت و رییس کنگره کنسرژنومیکس نیز در این نشست درباره شکل دهی برنامه هایی که در دستور کار کنگره قرار دارد و همچنین جذب کمک نهادهای مالی برای برگزاری این رویداد، توضیحاتی ارائه کرد.

دومین کنگره کنسرژنومیکس با محورهای تشخیص مولکولی، پزشکی شخص محور، درمان هدفمند و بیومارکرهای سرطان دوم تا چهارم آبان ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می شود. این رویداد در سه بخش علمی، تجاری سازی و مسوولیت پذیری اجتماعی، میزبان علاقمندان خواهد بود.