تهران- ایرنا- مدیر غرفه آزمایشگاه هوش مصنوعی چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سرمایه‌گذاری سازمان اوقاف در حوزه فناوری و تولید علم سبب پیشرفت کشور در حوزه فناوری‌های جدید می‌شود.

مجتبی اورعی در حاشیه چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه با محوریت شرکت های دانش بنیان در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهارداشت: از سال ۱۴۰۱ تاکنون با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه فعالیت خود را آغاز و نخستین شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی، وب و فناوری های مربوط به این حوزه را راه اندازی کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در دنیا ترندهایی مثل متاورس و هوش مصنوعی وجود دارد، سازمان اوقاف از ظرفیت‌های خود برای سرمایه‌گذاری در این بخش استفاده کرد؛ در حال حاضر ۶ محصول بالقوه داریم که چند مورد آن به مرحله بهره برداری رسیده و مشتری خودش را هم دارد.

اورعی اظهار داشت: فعالیت ما دارای تنوع محصولات از نظر بازی‌های دیجیتال نیز هست و همچنین محصولات جلوه‌های ویژه مبتنی بر هوش مصنوعی برای سینما، محصول مبتنی بر فضای کسب و کار برای بانوان، محصول مداخله‌گر برای تحلیل و رصد فضای مجازی و پیدا کردن اخبار جعلی و منابع خبری و همچنین محصول امیان برای سرمایه گذاری موقوفات به صورت توکنایز شده و بلاک چینی را نیز داریم.

وی بیان کرد: سازمان اوقاف با توجه به ظرفیت‌های خود در حوزه فناوری و تولید علم سرمایه گذاری می کند که این مهم سبب توسعه و پیشرفت کشور در حوزه فناوری‌های جدید، جی پی یو فارم و غیره خواهد شد.

مدیر غرفه آزمایشگاه هوش مصنوعی چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: سازمان اوقاف با حضور خود در این عرصه و سرمایه گذاری های مورد نیاز گام موثری در پیشبرد اهداف، توسعه و شکوفایی علم و دانش با به کارگیری از هوش مصنوعی برداشته است.

وی ادامه داد: حرکت روبه جلو سازمان اوقاف سبب شکسته شدن تصویر ذهنی قدیمی از موقوفات شده است که خیرین و واقفین بدانند در حوزه های دیگر نیز می توان گام برداشت.

اورعی افزود: بسیاری از برنامه‌نویسان، فعالان هوش مصنوعی و گیم‌سازان با این شرکت ارتباط دارند؛ همچنین از طریق محصول هانیل به صورت غیرمستقیم افرادی را آموزش می‌دهیم تا آنها و به ویژه بانوان بتوانند از این فضا بهره‌مند شوند.

مدیر غرفه آزمایشگاه هوش مصنوعی چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص آثار فرهنگ وقف بیان کرد: علاوه بر منافع معنوی وقف با توجه به اینکه سازمان اوقاف در حال تنوع بخشیدن به سرمایه‌گذاری است و برای بخش‌هایی که قبلا ورود نداشته تعریف پروژه دارد، به نظرم می‌تواند سودآوری مادی را نیز تضمین شده‌تر به مردم ارائه کند.

وی عنوان کرد: احتمال متضرر شدن در وقف خیلی پایین‌تر از دیگر بخش‌ها است و حتی اگر بخواهیم به صورت مادی به آن نگاه کنیم، می تواند سوددهی بسیاری نیز داشته باشد.