اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به هفته معلم و شهادت استاد مطهری، گفت: بهترین الگو برای دانش‌آموزان در محیط تحصیل و مدرسه، معلمان هستند و این قشر فرهیخته باید نسبت به مسایل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» در خطبه‌های نمازجمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: یکی از مناسبت‌های مهم در هفته پیشرو، شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم است، این افراد پاسدار اهل بیت(ع) و حریم خداوند هستند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش باید قدردان باشند، زیرا نظام آموزش و پرورش، کشور الهی است و شیطانی نیست.

امام جمعه اراک‌ ادامه داد: نظام تربیت آموزش و پرورش کشور ما تربیت دهنده شهدای بزرگی همچون شهیدان مطهری و چمران است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: آموزش و پرورش باید بیمه و صیانت شده باشد و باید در این مجموعه با دلسوزی کار کرد و به تربیت انسان‌ها پرداخت.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش جز. مقدس‌ترین کارها است، زیرا در این شغل، آدم ساختن از همه حرفه‌ها دشوارتر و مهمتر است.

وی در ادامه به هفته کار و کارگر اشاره کرد و گفت: کارگران برای تولید و مقابله با تحریم اقتصادی در کارخانجات و واحدهای صنعتی و مهندسی تلاش وافری دارند و در این سنگر مهم فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به هفته شوراها هم اشاره کرد و افزود: شورای شهر برنامه‌ریزی برای کارهای بزرگ داشته باشد هزینه مردم به ویژه در بخش مسکن را کاهش دهند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داذ: شهر موجود زنده است و باید برای آینده و توسعه آن، اقدام حساب شده صورت گیرد.

وی به مناسبت‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ماه شوال، ماه شهادت امام جعفرصادق (ع) است و ما مسلمانان تشییع را از ۲ نهضت داریم، یکی عاشورای امام حسین(ع) و دیگری از نهضت علمی امام صادق و امام باقر (ع) است.

آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار کرد: وجود مبارک امام هادی(ع) می‌فرمایند، هرکسی حضرت عبدالعظیم حسنی را در شهرری زیارت کند، همانند زیارت امام حسین (ع) است.

امام جمعه اراک‌ در ادامه گفت: یک‌هزار و ۶۵ نفر در تعطیلات عید نوروز امسال در تصادفات جاده‌ای کشور فوت کردند که این آمار بالا و نگران کننده است و باید قوانین راهنمایی و رانندگی رعایت شود و ایمنی خودروها افزایش یابد.

نماز عبادی سیاسی جمعه در ۲۹ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.