بجنورد- ایرنا- مراسم بزرگداشت آیت‌الله «حبیب الله مهمان‌نواز» در بجنورد برگزار شد و نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی در سخنانی وی را عالمی مجاهد و مردمی معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز پنجشنبه در مراسم نکوداشت آیت الله مهمان نواز در حرم امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد اظهار کرد: آیت الله مهماننواز پیش از انقلاب اسلامی، مسجد امامی بجنورد را به پایگاه انقلاب تبدیل کردند و بعد از پیروزی این حرکت مردمی نیز در فعالیت های سیاسی و اجتماعی بسیار اثرگذار بودند.

وی افزود: آیت الله مهمان نواز در دوران جنگ تحمیلی نیز در مناطق عملیاتی برای حفظ ارزش های دینی و کشور حضور پیدا می کردند.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: وی مورد کینه دشمنان پیش از انقلاب بود و همواره توسط منافقین تهدید می شد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه آیت الله مهمان نواز ساده زیست، با تقوی و ولایتمدار بود، گفت: ایشان نقش موثری در تاسیس استان خراسان شمالی و در ایجاد فرودگاه بجنورد داشتند.

نماینده خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: همه انسان ها به دنبال سعادت هستند اما انسان ها در استفاده از توانایی ها همانند یکدیگر نیستند و بهترین مخلوق خدا عالمی است که درست عمل کرده باشد.

آیت الله غلامرضا فیاضی افزود: علم، عامل سعادت نیست بلکه تقوا و ایمان توام با عمل، عامل سعادت می شود.

وی خاطرنشان کرد: عالمی سعادتمند است که ربانی باشد و آیت الله مهمان نواز عالمی ربانی بود به گونه ای که فریفته زرق و برق دنیا نشد.

حبیب‌الله مهمان‌نواز متولد ۱۳۰۵ در روستای کاریزک کنارکال از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی است و در ۱۸ شهریور ۱۳۵۹، با حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد.

وی پس از حدود ۳۳ سال اقامه نماز در این شهر، به دلیل کهولت سن و وضعیت جسمانی ضعیف، از این سمت کناره‌گیری کرد و در تاریخ ۲۳ تیر ۱۳۹۱ خورشیدی، آخرین نماز جمعه بجنورد به امامت خود را در مصلی امام خمینی اقامه و با مردم بجنورد خداحافظی کرد.

آیت الله مهمان نواز دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ پس از یک دوره تحمل درد و رنج بیماری و کهولت سن به ملکوت علی پیوست و پیکرش در جوار امامزاده سید عباس موسی بن جعفر (ع) بجنورد به خاک سپرده شد.