همدان- ایرنا- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: نهادهای نظامی با این دستگاه در کاشت تولید و کاشت نهال همکاری دارند و در گام نخست تفاهم نامه همکاری مشترک با مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه در راستای تولید و کاشت نهال و مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت منعقد شد.

اسفندیار خزائی روز پنجشنبه در آیین انعقاد این تفاهم نامه اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به منظور جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح ارگان‌های نظامی و انتظامی که شرایط و پتانسیل تولید و کاشت نهال را در محوطه‌های خود دارند در این طرح با منابع طبیعی همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه در این رابطه تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین منابع طبیعی و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه در همدان منعقد شد، خاطر نشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه از ظرفیت های موجود در این مرکز آموزشی برای فرهنگ سازی، آموزش و تولید نهال به شکل زمینی و گلدانی و توسعه فضای سبز و کاشت نهال استفاده می شود.

خزائی همچنین گفت: همچنین در برگزاری پویش‌ها، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور بالا بردن اطلاعات و آگاهی‌های پرسنل و نیروهای کادر و وظیفه این مرکز، کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی افزود: زمان تولید و کاشت نهال نهاده‌های مورد نیاز شامل بذر و گلدان‌های تولید نهال و قلمه و نهاده‌های تولید نهال‌های زمینی هم در اختیار این مرکز قار می گیرد.

خزائی اضافه کرد: در کنار این موارد راهنمایی فنی و اصولی که باید برای تولید و کاشت نهال مورد استفاده قرار گیرد توسط کارشناسان منابع طبیعی به مرکز آموزش قدس سپاه ارائه می‌شود.