تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹

کرمان- ایرنا- معاون عمرانی فرمانداری بم گفت: راه ۱۰ روستای مناطق عشایری و کوهستانی بخش بروات این شهرستان به دلیل شدت بارش‌ها مسدود و همچنین ۱۰ خانه نیز در منطقه تهرود دچار آبگرفتگی شدند. 

به گزارش ایرنا، محمدصادق دادالله پور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شامگاه چهارشنبه طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در اثر استمرار بارندگی ها موجب مسدود شدن راه روستایی ۱۰ روستای بخش بروات در منطقه روداب غربی شد.

وی بیان کرد: مجموعه راهداری با کمک بخشداری بروات در حال بازگشایی مسیرهای روستایی هستند.

معاون عمرانی فرمانداری بم ادامه داد: بیشترین آسیب در بخش دهبکری منطقه تهرود بود که آب وارد منازل روستای خان خاتون شد.

دادالله پور عنوان کرد: به دلیل حجم بی سابقه روان‌آب در رود تهرود، آب حاصل از بارندگی از ۲ پل و مسیر سیل بندها عبور کرد و وارد روستای خان خاتون شد.

سیلاب وارد منازل روستای خان خاتون (منتطه تهرود بخش دهبکری) از توابع شهرستان بم شده است

وی اضافه کرد: ۱۰ منزل در این روستا دچار آبگرفتگی شدند که به محض وقوع این حادثه اعضای ستاد مدیریت بحران در محل حضور یافته و با چهار دستگاه پُمپ کَفکِش و موتورهای تخلیه، آب از منازل تخلیه شد.

وی بیان کرد: سیلاب همچنین به زیرسازی، جدول گذاری و بخشی از آسفالت این روستا آسیب وارد کرده است.

معاون عمرانی فرمانداری بم گفت: هم اکنون شرایط در منطقه تهرود بخش دهبکری پایدار و آب، برق و گاز روستا متصل است.

وی توضیح داد: بارش باران و تگرگ به زمین های کشاورزی آسیب وارد کرده و کارشناسان جهاد کشاورزی در حال ارزیابی برآورد مالی این خسارت هستند.

وی خاطرنشان کرد: منازل بافت قدیمی تهرود نیز آسیب جزیی دیدند که کارشناسان بنیاد مسکن نیز در حال برآورد مالی خسارت هستند.

نقشه هوایی سیل بندهای جنوب بم و ورودی سیلاب ها در شمال شهر بم

دادالله پور افزود: پیگیری های لازم صورت گرفته و تیم های کمکی توسط مجموعه دهیاری ها و شهرداری های بم، بروات و دهبکری با سه دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر در منطقه تهرود مستقر هستند.

وی اظهارداشت: مقداری از آب حاصل از بارندگی های اخیر در گوراب های منابع طبیعی ذخیره سازی شده و در راستای تقویت سفره های زیرزمینی و اکوسیستم منطقه تاثیر بسیار خوبی دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیشترین بارندگی در شمال شهر بم داشتیم عنوان کرد: سیلابی که به همراه روان آب در مجموعه روستاهای اسپیکان و پشترود در حال حرکت بود در مسیر رودخانه هایی که از قبل پیش بینی شده بود مدیریت و کنترل شد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار گرفته است.