بجنورد-ایرنا- مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی با بیان اینکه 30 هزار واحد صنفعی در این استان فعال است گفت: اکنون ۱۵ درصد از اصناف استان برای تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اقدام و دریافت کرده‌اند. 

محمد رحمانی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح میز خدمت دریافت شناسه یکتا در بجنورد به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اصناف و فعالان اقتصادی براساس قانون برای دریافت خدمات مختلف باید شناسه یکتا داشته باشند.

وی با بیان اینکه اصناف و فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری برای دریافت شناسه یکتا مهلت دارند افزود: پس از این مهلت، مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی با بیان اینکه تبدیل مجوزها به شناسه یکتا منجر به تسهیل فرایند اداری و دریافت خدمات می شود افزود: خدمات دولت در حال الکترونیکی شدن است و مجوزهای کسب هم باید الکترونیکی باشد تا همه دستگاه‌ها به صورت یکپارچه به فعالان اقتصادی خدمات رسانی کنند.

وی اظهار کرد: امروز میز خدمت دریافت شناسه یکتا در میدان کارگر بجنورد افتتاح و آماده خدمات رسانی شد، اصناف و بازاریان می توانند برای دریافت شناسه یکتا علاوه بر این مکان به اتاق اصناف شهرستان ها مراجعه کرده و برای دریافت مجوز الکترونیک اقدام کنند.

در خراسان شمالی ۳۰ هزار واحد صنفی مشغول به فعالیت هستند.