تهران بزرگ - ایرنا - اولین جلسه مشترک پلیس راهور تهران بزرگ و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران برگزار و بر توسعه حمل و نقل و هوشمند سازی در مدیریت کنترل ترافیک تاکید شد.

به گزارش ایرنا، رییس پلیس راهور تهران بزرگ روز چهارشنبه در نشست مشترک خود با مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نگاه ویژه پلیس راهور در سال ۱۴۰۳ معطوف به هوشمند سازی تجهیزات ترافیکی است، گفت: پلیس با نگاه به شرایط روز جامعه با طراحی ۱۴ هدف و ۲۲۵ برنامه اساسی مانند برخورد با تخلفات ساکن، تخلفات حادثه ساز، کاهش امار تصادفات و جانباختگان سوانح رانندگی، نوسازی وسایل نقلیه موتورسیکلت، اجرای طرح ۱۰ و طرح ۲۰ پلیس راهور با تجهیزات و ایدهای نوین، شناسایی نقاط حادثه خیز را در دست اقدام دارد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور با اظهار تاسف از افزایش تصادفات منجر به فوت راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده افزود: طبق آمار ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه‌ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

وی تاکید کرد: پلیس هم اکنون با بسیج کردن تمامی امکانات خود و همکاری شهرداری تهران درصدد کاهش امار تصادفات و تلفات تصادفات است اما بدون تحول در هوشمند سازی تجهیزات و توسعه حمل و نقل و دسترسی اسانتر شهروندان اقدامات پلیس منجر به نتیجه نخواهد شد.

سرهنگ موسوی پور با اعلام آمار اینکه مناطق چهار و دوازده با افزایش ۳۳ نفری و ۱۶ نفری به ترتیب رتبه اول و دوم بیشترین فوتی های پایتخت را به خود اختصاص دادند از مسولان جلسه خواست ضمن بررسی علل این افزایش نسبت به رفع مشکلات و تبع ان شاهد کاهش تلفات باشیم.



ثبت روزانه ۲۵ میلیون تردد توسط حمل و نقل درون شهری تهران

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این نشست با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی شهروندان تهران با وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: هدف اصلی این نشست نگاه ویژه به تعامل بین سازمان‌های مختلف جهت تهسیل در تردد شهروندان پایتخت است و باید تعامل هرچه بیشتر پلیس و شهرداری به نظم بیشتر در ترافیک و در ادامه کاهش امار جانباختگان تصادفات منجر شود.

شهریار افندی زاده با تاکید بر پاسخگویی به مسایل ترافیکی در چارچوب امور تخصصی و کارشناسی افزود: رفع معضلات ترافیک شهری نیازمند هماهنگی و ایجاد تعامل در جهت هم افزایی، بین‌ پلیس راهور تهران بزرگ و حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بویژه میان فرماندهان و نیروهای خدوم پلیس راهور و مدیران و کارکنان پرتلاش حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است.

به گفته وی، اقدام‌های مشترک این دو مجموعه می‌تواند باعث نظم‌دهی بیشتر به نظم بخشی امور حمل و نقل و ترافیک شهری و تسهیل رفت و آمد شهروندان و ارایه خدمات مناسب مسافران در پایتخت شود.

در این نشست مقرر شد همکاری بین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران بر اساس چهار کمیته تخصصی با عنوان های هوشمند سازی، حمل و نقل، ایمنی و مهندسی ترافیک و اعمال مقررات پیگیری و نتایج آن در جلساتی که قرارست در ابتدای هر ماه تشکیل شود بررسی خواهد شد.