مهاباد- ایرنا- عملیات ساخت مسکن کارکنان سازمان جهاد کشاورزی روز یکشنبه با حضور هوشنگ محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع جهاد کشاورزی و جمعی از مسوولان به طور همزمان در شهرهای مهاباد، خوی و شوط آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین به صورت نمادین ۳۲۷ قطعه زمین به تعاونی کارکنان جهاد کشاورزی در شهر مهاباد واگذار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم، گفت: واگذاری زمین و تامین مسکن کارکنان جهاد کشاورزی یکی از اولویت های وزارتخانه بوده که در راستای طرح جهش تولید مسکن ملی اجرایی شده است.

هوشنگ محمدی افزود: توجه به معیشت و مسکن کارکنان در دستور کار وزارتخانه قرار دارد و کارکنان جهاد که جزو حداقل بگیران کارمندان دولتی هستند با واگذاری زمین در قالب تعاونی صاحب مسکن خواهند شد.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم در این مراسم، گفت: فرم جیم بیش از ۸۰ درصد کارکنان سازمان در این استان سبز است که نشان می دهد تاکنون از هیچ خدمات دولتی در حوزه زمین و مسکن استفاده نکرده اند.

شهبازی با بیان اینکه کلنگ زنی عملیات ساخت مسکن کارکنان کشاورزی در سه شهر مهاباد، خوی و شوط به طور همزمان انجام شده است، اظهار کرد: در قالب این سه پروژه حدود ۳۲۷ قطعه زمین واگذار شد که باید از تلاش سازمان و همکاری وزارت راه و شهرسازی تشکر کنیم.

فرماندار ویژه مهاباد هم در این مراسم، گفت: واگذاری زمین با هدف ساخت منزل برای کارکنان دولت یکی از کارهای شایسته دستگاه ها برای خانه دار شدن نیروها و کارکنان دولت است.

حسن عباسی با بیان اینکه ۱۴ هزار نفر برای ساخت مسکن در مهاباد متقاضی هستند، افزود: اهدای اراضی از طریق این طرح ها و همچنین الحاق آنها به محدوده شهر و روستا با هدف تامین زمین برای ساخت و ساز مسکن مردم در دستور کار قرار دارد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.