کاشان _ ایرنا _ مدیرعامل سرای عامری های کاشان گفت: به مناسبت بزرگداشت شیج اجل سعدی ، سرای عامری ها جمعه شب ۳۱ فروردین ماه میزبان شاعران جوان و پیشکسوت و اساتید شعر و ادبیات از سراسر کشور است.

حسین ناظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:استادان برجسته ادبیات فارسی از سراسر کشور به مناسبت بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرین سخن در مراسم یادشده سخنرانی می کنند، بی تردید آثار سعدی حیات ، گستره و بقای زبان و ادبیات فارسی را بیمه کرده است.

وی اظهار کرد:این مراسم با حضور استادانی ازجمله مهدی نوریان استاد بازنشسته دانشگاه اصفهان،عبدالرضا مدرس زاده دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان،سعید شفیعیون نویسنده و غیره برگزار می شود.

مدیرعامل سرای عامری های کاشان گفت:حکیم سخن سعدی یکی از استوانه های اصلی و رکن زبان و ادبیات فارسی و شاعری متفکر است به گونه ای که به جهان حال حاضر تعلق دارد.

ناظمی تصریح کرد: هنر و ادبیات بهترین سایه بان برای ساختار اجتماعی ما هستند و به همین دلیل با خواندن گلستان سعدی می توان به ویژگی های اجتماعی او پی برد.

وی بر لزوم فرهنگ سازی و شناخت نسل حاضر و جوان جامعه از ابعاد تاثیرات شعری و روانشناختی اشعار سعدی، تاکید کرد و افزود: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شاعران بزرگی چون سعدی از وظایف بزرگ اهالی فرهنگ کشور است.

این مراسم ساعت ۱۹ الی ۲۰:۳۰ دقیقه شامگاه جمعه در سرای عامری ها برگزار می شود.

خانه عامری‌ها یکی از بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین خانه‌های تاریخی کاشان است که قدمت آن به دوران زندیه بازمی‌گردد اما در دوران قاجار نیز بناهایی به آن افزوده شد؛ این خانه ده‌ها اتاق و هفت حیاط دارد و مانند دیگر ابنیه تاریخی، برخوردار از تزیینات مجلل و باشکوه، اصالت معماری و طراحی متناسب با فرهنگ و اقلیم خاص منطقه است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.